Wast is de drukste regio van de wereld?

regio: Zone van enkele vierkante kilometers. Drukste: Meeste inwoner per oppervlakte.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Manila met bijna 44.000 mensen per km^2.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mijn bron (zie mijn antwoord): (highest city density): Hong Kong, Seoul, Cairo, Tianjin, Manilla, Bombay
escape
12 jaar geleden
Hier is een bron:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_cities_proper_by_population_density
Population per square km:
Macau, Hong Kong, Singapore, Malta, Bermuda.
Highest urban population: (urban areas):
Bermuda, Hong Kong, Singapore.

Zomaar wat gegevens, gebaseerd op metingen uit 2000 (dus niet 100 procent actueel), maar er zullen nu eerder meer dan minder mensen wonen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van een regio is dat lastig te vinden,maar van hele steden (waarschijnlijk vallen de drukste regio's daar ook onder) is die info er wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Manhattan, New York (ook vanwege de vele toeristen en winkels)