Steunt een jehova getuige een goed doel?

We zijn bezig met een grote sponsoractie. iemand die jehova is weigert mee te doen want " zijn godsdienst steunt geen goede doelen." Dus niet je medemens helpen (weeshuizen steunen en onderwijskansen bieden) Is dit waar? zo ja... Waarom????

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja, ze steunen geen goede doelen, omdat ze al hun geld in hun eigen geloof moeten stoppen. een vriendin van me is Jehova's getuige, en die geeft al haar geld wat ze over heeft aan Jehova's getuige.

jazeker steunen getuigen een goed doel. Maar ze zijn als organisatie ook actief in het hulp bieden bij rampen. zie de bron van onderstaand artikel maar eens met betrekking tot Japan.

Ik ben een Getuige van Jehovah en op mijn bureel hier voor mij liggen stiften van de Damiaanactie. Ieder jaar kopen we een kalender van de brandweer. Ik heb reeds menig project van Amnesty international gesteund. Wij kopen soms bij de Oxfam wereldwinkel. Onlangs werden pannekoeken verkocht voor een klein wijkschooltje te steunen,heb ik gekocht etc... Iedereen bij ons is daar vrij in.