Steunt een jehova getuige een goed doel?

We zijn bezig met een grote sponsoractie. iemand die jehova is weigert mee te doen want " zijn godsdienst steunt geen goede doelen." Dus niet je medemens helpen (weeshuizen steunen en onderwijskansen bieden) Is dit waar? zo ja... Waarom????

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind dit een goede vraag. Wanneer je de organisatie van Jehovah's Getuigen goed moest kennen zou je moeten beamen dat dit de grootst mogelijke liefdadigheidsinstelling is. Wij bestaan uitsluitend uit vrijwilligers,niemand van ons ,in geen enkel land,wordt door vadertje staat betaald.
Wij doen in de eerste plaats het grootste predikingswerk aller tijden.
Waar maar ook dat mensen niet kunnen lezen ,leren we het hen.Zo kwamen we op een bepaald moment in Mexico bekend te staan ,dat we daar het grootste culturele werk aller tijden hadden gedaan.
Na catastrofes zijn wij vaak eerst ter plaatse omdat ons netwerk wereldwijd is uitgebouwd .
Wat nog vers in het geheugen zit:In Haïti waren we met een volledig chirurgisch team aanwezig.Onze congreshal fungeerde als hospitaal.Etc...

Antwoorden (3)

Ja, ze steunen geen goede doelen, omdat ze al hun geld in hun eigen geloof moeten stoppen.
een vriendin van me is Jehova's getuige, en die geeft al haar geld wat ze over heeft aan Jehova's getuige.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eén vogel maakt natuurlijk de lente niet.
jazeker steunen getuigen een goed doel. Maar ze zijn als organisatie ook actief in het hulp bieden bij rampen. zie de bron van onderstaand artikel maar eens met betrekking tot Japan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben een Getuige van Jehovah en op mijn bureel hier voor mij liggen stiften van de Damiaanactie.
Ieder jaar kopen we een kalender van de brandweer.
Ik heb reeds menig project van Amnesty international gesteund.
Wij kopen soms bij de Oxfam wereldwinkel.
Onlangs werden pannekoeken verkocht voor een klein wijkschooltje te steunen,heb ik gekocht etc...

Iedereen bij ons is daar vrij in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn overburen zijn ook getuigen..
ze doen aan veel acties mee, ze doen alleen niet aan loterijen e.d.
ik vind het goede mensen, ze staan voor iedereen klaar..