Waarom word Khadaffi niet gewoon vermoord?

Ik snap het niet. Waarom al deze gevechten als het uiteindelijk draait om één man? Waarom kan niet een team van goed opgeleide militairen de opdracht gegeven worden Khadaffi om te brengen?

Of denk ik nu te Actie-Film achtig?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze vraag vraag werd vorige week ook al precies zo gesteld.En verwijderd.
Tegen de richtlijnen:dit zijn meningen, geen antwoorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, een idee om iemand als James Bond er op af te sturen

Het beste antwoord

Kolonel Kadafi is de leider van een land. Normaliter worden leiders nooit vermoord door andere landen. Tevens is het zo dat leiders als Kadafi volledig afgeschermd en onder uiterst zware beveiliging leven. Leiders laat men vaak met rust uit angst om zelf als represaille vermoord te worden. Saddam Hoessein was een gevaar voor de olie verkwistende Verenigde Staten dan heeft men minder moeite met het vervolgen van een leider.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (4)

Omdat er geen externe moordenaars kunnen worden gestuurd want dan wordt het oorlog. Daarnaast wordt Khadaffi heel goed bewaakt door zijn eigen troepen
ronron1212
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is al oorlog...
ronron1212
13 jaar geleden
Nee er zijn grote onlusten een groot gedeelte van de bevolking is in opstand. Als een ander land vreemde troepen laat landen om de president te vermoorden dan wordt het oorlog. De opstandelingen kunnen ook niet zo maar bij de president deze wordt echt heel goed bewaakt
De kolonel is ook een mens, en als hij aanwijsbaar foutieve daden heeft gepleegd als staatshoofd, moet het Strafhof zich erover buigen - aan een dood mens heeft het niets, met de dood van Milosevic in het achterhoofd, de waarschijnlijk nog in leven zijnde oorlogscrimineel Mladic is levend staande voor de rechtbank meer waard dan dood of vermoord. Kinderarts Karadzic had wellicht wel voor zichzelf gegronde redenen zich meer te bekommeren om Srpska dan om de kinderzieltjes - om die te weten te komen en om te voorkomen dat in de toekomst meer zich kolonel, kinderarts of staatshoofd noemende warhoofden zich direct of indirect vergrijpen aan het leven van onschuldige (mede)burgers, moeten ze wel levend voor het gerecht worden gesleept - aan een dood paard is het slecht trekken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij heeft ook voorstanders met heel veel wapens, dus het wordt aardig moeilijk. Maar ik heb er ook niet zo veel verstand van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat hij nog veel aanhangers heeft is de kans heel groot dat er een burgeroorlog uitbreekt .
En daar heeft niemand baat bij .