Het heeft vrij weinig te maken met het feit dat het warm is enzo, anders zouden Turken wel bekend zijn in Spanje. Niet dat ze daar niet heen gaan vanwege het mooie weer, maar vergelijkbaar met Nederlanders die overal te vinden zijn.

- Ze willen hun familie bezoeken
- Er gelden daar andere regels dan in Nederland, sommige Turken vinden het gemakkelijker zich aan de Turkse regels te houden
- Ondanks dat ze het hier beter hebben, en er nog genoeg andere vakantiebestemmingen zijn gaan ze toch naar hun vaderland. Sommige voelen zich verplicht terug naar hun land te gaan, en steken veel andere Turken met die gedachten aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Om hun familie en kenissen te ontmoeten en natuurlijk lekker te genieten van de zon, zee en strand.
Alles in 1!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de eerste plaats om familie te bezoeken. Daarnaast hebben Moslims naar mijn idee sowieso een 'closere' band met hun vaderland.
Je hoort vaak dat immigranten zich eigenlijk in geen enkel land meer echt thuis voelen. Zo voelen ze zich geen echte Nederlanders in Nederland en geen echte X in Xland.
Omdat ze zich niet thuis voelen in Nederland zullen ze misschien meer de behoefte hebben om de banden met hun vaderland te 'onderhouden'.
Daarnaast is het natuurlijk ook een prachtig vakantieland waarvan ze ook de taal nog eens spreken;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen mijn ouders in Nieuw-Zeeland woonden wilden ze ook graag op vakantie naar Nederland, maar ja, dat was zo goed als onbetaalbaar, ze hebben het één keer gered in de 19 jaar die ze er woonden. Als Nederland dichterbij was geweest, vermoed ik zomaar dat ze elk jaar waren gegaan...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat maakt ook wel een verschil natuurlijk, turken die ik ken gaan gewoon met de auto, reden in één ruk door :P
Waarschijnlijk omdat ze Turkije nog steeds als hun thuisland beschouwen. Er zal nog wel een generatie of twee overheen gaan, voordat andere landen van de wereld of plaatsen in Nederland ook leuke vakantieplekken kunnen zijn voor deze mensen.
Het grappige is, dat vrouwen zich daar vrij kunnen bewegen, en in Nederland nog totaal bedekt moeten zijn en hoofddoeken dragen. In Turkije gaat de hoofddoek af.(bij de meesten). Het is daar ook erg warm, dus waarom zou je in de warmte iets op je hoofd doen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In turkije gaat de hooefdoek af ??? De meeste? Hoe weet jij dat nou?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk hoor die reacties. Ik ken inderdaad vrouwen die hier, door de sociale controle van de Turkse gemeenschap, wel met hoofddoek lopen, maar daar, in het land van Ataturk, niet.
Verder denk ik, gewoon Nederlands, over hoofdbedekkingen, maar moet iedereen maar gewoon doen wat ze denken dat ze fijn vinden.
corzijlstra
13 jaar geleden
Lang niet iedere Turkse vrouw die in Nederland woont draagt een hoofddoek. Het is wel zo, dat Turken in Turkije vaak meer met hun tijd meegaan dan Turken die in Nederland meest met Turken omgaan en minder met Nederlanders. Hetzelfde zie je met Nederlanders die naar Amerika e.d. geëmigreerd zijn. Ze blijven vaak bij elkaar hokken in hun conservatisme. Verder wonen sommige in Nederland wonende Turken langer in Nederland dan in Turkije. Het is dan vaak moeilijk om in Turkije weer te wennen. En lang niet altijd is de man de baas. Een verslaggever vroeg eens een Turkse man, of hij wel weer terug wilde. Hij wilde wel maar zijn vrouw wilde niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leuk hoor, iemand met een Nederlands paspoort die zegt dat ze een Turkse is. Volgens mij ben je dan een Nederlander, familie afkomstig uit Turkije. Ik heb hier dan toch nog een vraag: zou Mohammed blote benen minder erg hebben gevonden dan blote haren?
Je ziet soms meisjes met hoofddoek en een blote buik.
Die hoofddoek is er dan niet om iets te bedekken, maar om te laten zien: ik ben moslim. En waarom? Je mag gewoon moslim zijn, daar hoef je niemand getuigenis over af te leggen. Doe wat je wilt.
Er is hier godsdienstvrijheid, leven en laten leven. Een moslim is niks meer of minder dan ieder ander mens. Dus dat hoef je niet te laten weten.
Ik vind het demonstratief gedoe. Meer niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus dat ben je wel met me eens: dat het demonstratief gedoe is?
Inhoudsloos demonstratief gedoe.
Heeft heeeeelemaaal niks met vrijheid van godsdienst te maken.
Maar op een snikhete dag met een hoofddoek om achter de kassa zitten....
Bij ons werken ook moslimmeisjes, die wij zelf daar in de winkels hebben geintroduceerd (ik heb voor vluchtelingenwerk gewerkt, endaar blijf je heel je leven mee bezig). Niemand draagt een hoofddoek, en het is echt wel bekend dat ze moslim zijn. Niks mis mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie Loenoe,net zo als jou Ineke, vooral als mens! Het maakt m.i. geen ene mallemoer uit waar je wieg heeft gestaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb ik gezegd dat het mij wel wat uitmaakt? Mij maakt het n.l. ook niets uit. Ik ben blij met het antwoord van Loenie.
Zelf ben ik van het westen naar Brabant gekomen en heb mij hier aangepast, en mij geinteresseerd opgesteld vwb het leven in Brabant en de cultuur hier.
Dat verwacht ik van mensen van elders die hier wonen.
En Loenie toont o.a, en heel veel mensen met haar, dat ze van elders komen en toch geinteresseerd zijn, en mee willen doen in de grote stroom. Zoals meedenken op GV.
Zelfs vooraanstaand op GV.
Graag.
De gemiddelde Nederlandse mens gunt iedere mens zijn eigen ontwikkeling. Dat wil ik zeggen. Onze wetten en mores zijn ernaar om iedereen een plaats te gunnen. En nu houd ik er over op.
familie......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan mij niet goed voorstellen dat dit een serieus bedoelde vraag is...

Waarom gaan er zo veel mensen naar Turkije op vakantie?
Juist: omdat het een prachtig land is met een heel gevarieerde cultuur en voor ons Europeanen is het goedkoop en de service is heel goed en er zijn prachtige stranden en ....

Enfin, voor mensen die er familie hebben is er nog een reden te meer om naar Turkije te gaan.

Net zoals mensen uit Marokko graag naar Marokko op vakantie gaan.

Mensen uit Polen gaat ook meestal naar Polen op vakantie.

Mijn buren komen uit India. Dat is te duur om er ieder jaar naar toe te gaan, maar iedere twee jaar willen ze toch wel even hun ouders gaan bezoeken....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Familie bezoek, zomer vakantie, mooi weer, trouw/verlovings feesten, sterke band onderling opbouwen. Daarnaast is turkije een prachtig land waar je niet uitgekeken raakt, goedkope mooie kleding, lekker eten! İk keer iig altijd erg blij terug!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan deze vraag beantwoorden ben wel van Belgie ook een turk.
Ben ook hier in Belgie geboren.
Ja eerst en vooral is het prachtige land!
Waarom da k mijn vaderland kies? Familie is meest hier en de rest ben k ni zo gehecht dus interseert me ni.
Mooie plaatsen! Zon, zee, strand,... oke hebt ge ook in andere landen maar als k nu naar Spanje zou gaan en de taal ni spreekt is ook ni zo leuk als ge het spreekt he ;)
Nog iets.. Hmm lekker eten!
Ja dan hebt ge sommige die zijn ouders nog daar is.
Ik zou nog zeker andere landen willen zien :)
Maar 1ste plaats is Turkije mijn vaderland! En mijn moederland is dan Belgie :)
Zou toch iedereen kiezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou wij hebben geen familie in turkije maar mijn ouders missen hun stad waar ze zijn opgegroeid en we hebben een huis in turkije dus wrm een dure hotel boeke in een land waarvan je de taal niet kunt spreken Terwijl je een huis in turkije hebt en zelf turks bent?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat dacht je genieten van ons mooi land :))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij gaan er heen omdat we nog familie hebben wonen en mijn oma&opa hebben daar nog een zomerhuis. Ook is het gewoon makkelijk praten ipv ergens in Spanje ;)