Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe vroeg ga je over je geslachtdelen nadenken

Is dat voor jongeren het belangrijkste en krijgen ze daar goede voorlichting over door hun ouders of school

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik denk dat je bedoelt 'hoe vroeg wordt je je bewust van jouw geslachtsdelen'. Ik denk heel vroeg, 4 of 5 jaar. Misschien was ik wel wat nieuwsgierig, Voorlichting van ouders is meestal maar slect tot matig, vooral omdat ouders niet kunnen inschatten wat kinderen eigenlijk willen weten (heus niet waar de babytjes vandaan komen) en omdat kinderen zelf een te groot schaamtegevoel hebben meegekregen. Ik geloof wel, dat met jouw kinderen naar een naturisten camping goed is. Maar het feit dat jongeren in de pubertijd voor geen goud naar een dergelijke camping willen, aangeeft dat het schaamtegevoel nog steeds hoogtij viert.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Rond je 7-9 voor het eerst dat komt meestal omdat er een paar mensen uit de klas er "stoer" over beginnen te praten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Echt nadenken over hun geslachtsdelen in de zin van: Waar is het voor en wat kan ik ermee" doen kinderen pas aan het eind van de basisschool, als ze richting de puberteit gaan.
Wij praten daar thuis wel met onze kinderen over, maar die hebben/hadden daar niet altijd zin in, dus dan zeggen wij dat ze het kunnen aangeven als ze behoefte hebben erover te praten. Verder zijn er in de bibliotheek talloze boeken over te geven, en die kun je makkelijk tussen de boeken van je kind moffelen. Dan komt het vanzelf met vragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nadenken over je geslachtsdelen...hmm.

Nadenken over, ik heb een piemel dus ik ben een jongen, rond een jaar of 2/3.
Nadenken over, wtf is die rode vlek in mijn onderbroek?, ietsjes voor / begin van de puberteit (gemiddeld jaar of 9/10)
Nadenken over hoe kan ik mezelf het beste bevredigen, en wat kan ik er allemaal mee doen om anderen mee te bevredigen... start puberteit (jaar of 10+).

Ik kreeg 0 voorlichting op school, en 0,1 voorlichting van mijn ouders (bloed is menstruatie, nu ben je een vrouw. The End). Gelukkig was ik zelf graag aan het onderzoeken, en vroeg ik het gewoon aan mijn grote zus, las ik het in boekjes en toen er internet kwam, zocht ik het op internet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meestal om een uur of half acht, direkt nadat ik opsta :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding