Moet buitenseks kunnen?

Er zijn er genoeg die dat doen maar is het wel in de samenleving geaccepteerd en wat niet weet wat niet deert. of kan dit absoluut niet?

Toegevoegd na 2 dagen:
Alvast bedankt mensen voor jullie eerlijke antwoorden :))

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de bosjes ...
Rieneke1
13 jaar geleden
brrrrr nog even mee wachten hoor daphne ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee maar bijvoorbeeld 15 jarige die geen seks thuis kunnen of durven hebben die doen dat dus buiten gebrek aan privacy thuis. Het gebeurt ontzettend vaak! ik heb het nog nooit gezien of iemand betrapt maar het gebeurt heel veel waarom zou het dan niet kunnen mits je niet betrapt word? :) dan zit je dik in de penarie denk ik.
Rieneke1
13 jaar geleden
ik vond toen ik jong was de berging wel handig :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had geluk diegene zijn ouders waren weinig thuis :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@rieneke , brr nog even mee wachten :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Huh? Daphne is 19, lijkt me geen leeftijd om nog even mee te wachten hoor! Dat is zo paternalistisch.
Rieneke1
13 jaar geleden
mrim, ik had het over de buitentemperatuur, brrrrr :)
en ik ben een dame.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@mRim Ik wacht allang niet meer ;) @Rieneke 't is nu niet echt lekker weer nee XD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha lang leven bossen en bankjes daar als je geen privecy hebt dan :$

Antwoorden (48)

De vraag of 'het in de samenleving is geaccepteerd' doet geheel niet ter zake. Zodra de samenleving er wat van merkt, doe je iets fout.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beetje vaag antwoord, maar om daar nu allemaal minnetjes te geven, vind ik ook weer overdreven. Hier wordt om een mening gevraagd, dus in principe zou je niet eens een minnetje moeten uitdelen.
Dan maar een plusje om het leed een beetje recht te zetten. +1
Ja hoor als ik het maar niet zie of hoor.

Seks is in feite altijd buiten. Of er staat een muur tussen, of een tentdoek, of triplex, of een kledingsstuk.

Wat seks betreft wordt steeds minder geaccepteerd, steeds minder. "Wat niet weet, wat niet deert" kun je beter vervangen door "Wat niet ziet (en hoort) dat niet deert. Elke confrontatie met seks in deze wereld is een reden tot het melden aan en inschakelen van de politie. Seks is weer helemaal taboe aan het worden.

Maar ik zou zeggen, alle dieren doen aan buitenseks, dus dat moet kunnen. Voor wat betreft mensen moet dat ook kunnen als ik het maar niet zie of hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang anderen, die er niet van gediend zijn, er geen last van hebben.

Dus bv in je eigen (afgeschermde) tuin of die van een ander, of in het buitendeel van een parenclub is het absoluut geen probleem.
Er zijn ook tal van vakantie-oorden die zich hiervoor lenen, die daar juist hun publiek voor trekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rose
13 jaar geleden
Er zijn natuurlijk grenzen aan de rekening die ik met anderen moet houden. Er zijn handenvol mensen die er niet van gediend zijn dat ik mijn partner op straat een (tong)zoen geef. Daar heb ik dan toch respectvol schijt aan. De vraag is dus waar de grens van het toelaatbare ligt. De wet is natuurlijk vrij duidelijk (?).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind de wet helemaal niet duidelijk. Ik ken het verhaal van een stel dat zeer luidruchtig seks heeft op een openbaar toilet op een treinstation. De politie wordt erbij gehaald, maar omdat het achter gesloten deuren gaat krijgen ze geen bekeuring. Er was niets zichtbaar, dus niet strafbaar... ???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Rose:
Zelfs al was de wet duidelijk - wat ie niet is - dan zegt dat nog niet veel. Veel hangt af van de lokale politie en 't hangt (mocht 't tot een rechtszaak komen) verder grotendeels af van wat de subjectieve rechter er van vindt. Verder mag je echt wel wat rekening houden met mensen om je heen, hoor. Daar ga je niet direct dood aan. Er zijn al genoeg mensen die alleen aan zichzelf denken.
We vinden dit niet acceptabel als maatschappij, hoe natuurlijk sex ook is, je doet niet, waar anderen, hier ongevraagt mee geconfronteerd kunnen worden.
Vooral ook omdat die ander ook kinderen kunnen zijn en die willen we daar zeker niet mee confronteren.
Zo zit onze maatschappij in elkaar.
Of het absoluut niet kan? Ja het kán wel maar wenselijk is het niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Ja dat moet kunnen en zolang je er niemand mee stoort is er niks mis mee.
In ons overbevolkte Nederland is het misschien wat lastig maar in de vrije natuur van heel veel vakantielanden is er nog wel ruimte voor.

Toegevoegd na 1 minuut:
Geniet er van maar laat je niet betrappen want bijna overal is het strafbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind dat het moet kunnen. En iedereen weet zelf wel wat dan onoirbaar is en wat toelaatbaar.

Ik ben er voor om de eerste zondag in augustus tot Nationale Buitenseks Dag te bombarderen.
13 jaar geleden
Wat niet weet dat niet deert
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik moest lachen RWJ :p
Wat mij betreft wel, zolang je maar voorzorgsmaatregelen neemt om niet betrapt te worden door iemand die daar niet op zit te wachten. En natuurlijk moet je ervan uitgaan dat niemand erop zit te wachten.

Als niemand je opmerkt, heeft niemand er last van. Dus inderdaad: wat niet weet, dat niet deert.

Natuurlijk laat je niet als dank voor het aangenaam verpozen je condoom, condoomverpakking en het keukenpapier waarmee je je weer een beetje hebt opgefrist achter. Ook mensen die later nog eens dat plekje bezoeken moeten nergens last van hebben en niets hoeven merken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die rondslingerende condooms vind ik buitengewoon ergerlijk rondom onze grote parkeerplaatsen.
zondag
13 jaar geleden
Jawel hoor SuzyQ. Als kinderen zaten wij daar in het weekend altijd op te wachten. :-)
Er is wel een kleine verschuiving gaande, denk ik.
Als je nu een stel, zeg maar betrapt, loop je even een duinpannetje verder en laat ze met rust. Misschien zijn er tijden geweest dat men de politie belde.

Het is nog steeds niet betamelijk om elkaar in het openbaar te bestijgen. En ik hoop van harte dat dit zo blijft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit moet zeker kunnen! Geaccepteerd in de samenleving is het niet. Zorg er gewoon voor dat gluurders geen kans hebben en geniet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk wel. Dan laten we zien dat we uitkomen voor ons dierlijke zelf, ipv altijd stiekem in slaapkamers. Dat eeuwigdurende taboe. Bovendien is het best een grappig gezicht, zie je de buurman ook eens anders. "Lekker bezig, Freek?" Oja, ik geef morgen een BBQ, jullie zijn van harte welkom." Iedereen loopt naakt, en we hebben partnerruil. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je maar rekening houdt,met in deze volgorde hondenpoep,brandnetels,distels en nieuwsgierige mensen.
Sneeuw & regen zal het er ook niet gezelliger op maken.
Maar verder zou ik zeggen:"Doen"!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
je vergeet mierenhopen, + ;)
Tuurlijk, is hartstikke leuk en spannend. Probeer te voorkomen dat anderen jullie zien, vergelijk het met een man die even langs de weg moet plassen. Met z'n rug naar het verkeer is acceptabel, als 'ie met z'n gezicht naar de weg staat gaat ie te ver.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat ligt aan de plek waar ze zijn en ook het tijdstip.
als ik hier tegenover mijn huis overdag mensen bezig zie op het grasveldje dan zou ik het niet goed vinden.

zitten ze savonds laat op een strand dan is het weer heel anders. als ze achteraf de codooms enzo maar opruimen ;)
13 jaar geleden
Mensen die een tuin hebben kunnen het altijd daar nog doen dan ben je ook buiten !!!Maar hou rekening met je buren !das mijn mening !
gr Dolledolfie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vond het nooit zo storend om te zien als ik er een keertje tegen aan liep in de duinen ofzo.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag toch niet in de duinen lopen? ;)
Wat was 't ook al weer... Oh ja: 'duinen belopen is zeewering slopen' :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ha ha dat zou zo zijn maar ik zie mezelf als dier en dieren dienen niet gehinderd te worden door al te veel hekken en wetten ha ha
Buitensex moet kunnen.Het is wel temperatuur gevoelig.
Voor mij is het nu te koud.
Buiten(echtelijke )sex .Meestal ook geen probleem.
Gewon niet laten betrappen.
Sucsex.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is de algemene houding hier tegenover: joh, prima, doe wat je niet laten kan, maar zolang ik er maar niet direct mee geconfronteerd word.

Dus ja, het moet kunnen, maar wel met enig nadenken over de plek, goed fatsoen heet dat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moet buitenseks kunnen is je vraag. Weet je zeker dat je deze vraag wilde stellen?

Want tuurlijk kun je gezellig in de openlucht seks hebben alleen niet op het pleintje van een school in je buurt. Nederland bezit een hoop vrije natuur. Er zit alleen doorgaans geen hond op je gejakker te wachten tenzij je in Artis woont want dan komen alle bezoekers wel gezellig even kijken. Dus of je bent een aap of je gaat je goddelijke gang op plaatsen waarbij je een ander niet onnodig jouw geslachtsdriften opdringt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan heel romantisch zijn, moet je wel een plek weten waar je geen andere mensen lastigvalt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit moet zeker kunnen.
Of de hele samenleving hier mee eens is wat anders.
Zolang dit gebeurt en anderen er maar geen last van hebben.
En dan niet op een plek doen waar veel mensen komen, maar dat lijkt me duidelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vindt dat het wel moet kunnen, maar zolang je maar zorgt dat een ander je niet ziet en er geen last van heeft. Het zou natuurlijk heel vervelend zijn als jij op een heerlijke zomeravond buiten achter je huis zit, en je hoort de buurman naast je, achter de schutting zijn vrouw een beurt geven... Daar tegenover, als jij buiten wil gaan sexen op een heerlijke zomeravond, dan moet dat ook kunnen en zorg je er (in de meeste gevallen) voor dat de buren je niet horen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vind van niet. Het moet toch wel prive blijven!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als andere mensen er geen last van hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad. Wat niet weet wat niet deert. Ofwel, net als wildplassen. Wie het kan doen zonder een ander overlast te bezorgen, wordt ook niet betrapt en/of beboet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn fatsoensnorm zegt: "Als een potje wilt seksen, doe dat dan alleen met personen die daar van te voren mee instemmen." Toevallige voorbijgangers (of buren die uit hun bovenraam jouw tuin in kunnen kijken) hebben niet van te voren ingestemd. Buitenseks kan dus niet zomaar overal en dat hoeft ook niet te kunnen; da's onfatsoenlijk. Maar, aangezien buitenseks een veel beoefende hobby is, is het niet een heel vreemd idee om wat (natuur)gebiedjes speciaal in te richten voor een dergelijk gebruik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaaahhh, moet zeker kunnen, op een stil plekje. Zolang verder niemand het hoeft te zien/horen. En... als ik het per ongeluk toch zou zien, dan zou ik vriendelijk groeten en doorlopen. :-) Je moet het alleen niet doen op plekken die aanstootgevend zijn, of gevaarlijke plekken.

Gevaarlijke plekken zijn: op een viaduct, op de Euromast, op een roltrap, in een hondenhok met honden, voor een dartboard, op een schietbaan, in de Amazone rivier, in een hoogspanningsmast, op een race circuit, tussen twee wagons van een trein, op drijfzand, in hoogovens, op een koorddanskoord...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leven en laten leven. Je moet er wel even over nadenken waar je het doet, een beetje discretie kan geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kun je buiten sex? ;-)

Buitensex is prima als je maar rekening houdt met normen en waarden. Daar waar de een dit natuurlijke verschijnsel met telelens wil vast leggen is er een ander die de gordijnen dicht trekt en het licht uit doet. Veroordeel niet, maar provoceer ook niet. Dan kan het best.

En oh ja.. door buitensex ben ik vader geworden van een tweeling ;-)

Veel plezier allemaal in de gezonde buitenlucht!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tuurlijk. Gewoon zorgen dat je het niet midden op de dam doet waar jan en alleman meekijkt. Huppathee in het bos 100m van ht pad af; prima toch.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn veel mensen die doen aan buitenseks. Maar het is wle verboden in Nederland dat te doen. Maar ja wat je zelf wilt. want als je een boete krijgt wil ik wel zien of je het de volgende weer doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen we vroeger nog geen huizen hadden deden we het ook buiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moet kunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja buitenseks moet kunnen. Maar alleen als je er geen andere mensen mee lastig valt. Dus overdag in een park, dat vind ik bijvoorbeeld niet kunnen. 's Avonds laat op een verlaten weiland of in een bos waar geen kinderen komen, lijkt mij geen probleem
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het maakt niet uit zolang niemand er maar last van heeft, en als je het dan zo graag doet, dan zo ver mogelijk bij kinderen vandaan...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom niet zolang je de anderen niet stoort is dat toch geen probleem. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb er niets op tegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ergens ver weg in het bos ofzo waar geen kip komt en je geen mensen je eigen sexgevoelens opdringt...vooral voor kinderen is dit niet wat het hoort te zijn... maar ja ik weet niet, het blijft toch iets prive vind ik...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja lijkt me wel en het is ook heel lekker en spannend. Wel moet je er anderen niet mee storen/lastigvallen.

Long time ago lag ik met mijn vriending in de duinen lekker te vrijen. Voel ik iets suffelen aan mijn billen. Draai me om en daar staat de duinwachter met een snuffelhond aan de lijn. Hij vraagt: heb je een vegunning om hier te liggen. Ik vraag: hoe zo, heb je daar een vergunning voor nodig en zo ja, waar kan ik die krijgen. Zijn antwoord: je mag dit gebied alleen met een toegangsbewijs betreden en je kunt het daar en daar kopen. Oh zei ik en trok mijn broek omhoog. dan gaan we dat eerst maar even regelen. Over sex werd niet gesproken. Dat waren nog eens tijden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mag alleen met mooie jongens daphne.. ;
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom niet...Zolang je er niemand mee schaadt. Dus geen kinderen in de buurt, beter helemaal niemand in de buurt. Al is dat natuurlijk wel spannender dat je het risico loopt...dat iemand jullie hoort of ziet. Dat speelt denkelijk ook een beetje mee.
Succes en kijk uit voor de brandnetels...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan wanneer: je ergens afgelegen hoog op een berg, ver in een bos of op een andere verlaten plek zit.

Het kan niet wanneer: je het in je auto doet, een woonwijk. Plekken waar mensen gauw komen.

Dus laten we zeggen.. seks in de duinen?
Ik zeg: Nee.

En seks in dat verlaten huis aan de rand van het bos?
Ik zeg: Acceptabel. (als het geen jongerenhangplek is)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
asociaal sex hoort in bed en nergens anders

ik bedoel thuis in bed of in de keuken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet op de eettafel/je bureau/de wasautomaat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je er meer opgewonden van wordt dan op bed,wens ik je veel sexplezier,de 1e keer deed ik het liggend op het plafond
Bij van alles en nog wat zie je dat censuur en mode wisselen. Bij kleding bijvoorbeeld was 50 jaar geleden een mini rokje taboe (onbedekt) en is nu bedekt juist taboe (boerka). Hetzelfde geld voor sex.

Tot 300 jaar terug (en in sommige gevallen korter geleden) sliep iedereen in dezelfde kamer of zelfs dezelfde bedstee. En niemand die eraan dacht dat sex hebben met de kinderen erbij schadelijk voor ze zou kunnen zijn. En dat IS het ook niet.

Of dat fatsoenlijk wordt gevonden of niet is ook een mode verschijnsel. Het veranderd weliswaar wat minder snel dan de meeste andere maar ook hierin veranderen de ideeen. Als voorbeeld heb je bijvoorbeeld allerlei griekse beelden van naakte mannen. Geen enkel probleem, tot de 6de eeuw, toen de paus ze persoonlijk ontmannelijkte.

Momenteel zie je dat er weer een verschuiving bezig is van heel preuts, naar 'moet toch kunnen'. En waarom ook niet inderdaad. Zeker als je een beetje rekening houdt met de locatie. En ja, als je in een duinpan bezig bent kan er iemand langslopen. Het zal vast niets zijn wat hij of zij niet eerder gezien heeft.

Dus wat mij betreft, absoluut, gaan met die buitensex. En niet alleen op sex campings, maar overal waar niemand er veel last van heeft. Eens iets zien kan verder helemaal geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind het zelf al storend als ik mensen op straat of in de trein uitgebreid zie zoenen en dan echt lebberen!
hoef ik niet te zien, hou het lekker voor jezelf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De definitie van buitenseks trek ik even door naar seks op openbare plaatsen. Daar valt seks in natuur onder, maar ook in het OV of in openbare gebouwen (WCs).

Belangrijk om in je achterhoofd te houden is de afscherming van de seks voor kinderen en mensen die dit niet (expliciet) willen zien. Het kan handig zijn om iets van kleding aan te houden of op een andere manier intieme delen vlug te bedekken.

Seks in een lege coupe is prima, als je e.e.a. maar bedekt als iemand binnenkomt (lekker spannend). Expliciet tonen van seks met treinreizigers op de bank naast je kan aanstoot geven.
Ik denk dat je dit niet moet willen doen, omdat je geen overlast wilt veroorzaken - iets zien wat je niet wilt zien is net zo goed overlast als iets horen wat je niet wilt horen ....
Maar verder zijn spannende plekjes prima, en verhogen ze de spanning, in de lege coupe in de trein, stille steegjes in de stad, het rustige toilet in een openbaar gebouw, rustige plekjes in de bosjes, 20 meter de bosjes in vanaf de parkeerplaats, je eigen tuin als die niet in het zicht van de buren ligt, de lege duinen wat verderop in het strand of verzin het maar ...

Wat daarnaast ook altijd geldt is dat je eventuele rommel moet opruimen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag niet eens naakt voor je raam staan, dan kunnen mensen je ongevraagd zien. Dat is strafbaar.

Dus waarom zou buitenseks dan wel moeten kunnen?

Dus in theorie is het absoluut nee...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vreemd toch. Je mag niet naakt voor het raam staan, maar binnengluren bij een ander mag wel!!
Ik wil echt niet geconfronteerd worden met seksende mensen in de openbare ruimte, gadver. Ik vind het al echt asociaal als mensen op een terras uitgebreid gaan zitten tongzoenen. Dat je elkaar een kus geeft, of omhelst, prima, maar de rest mag wat mij betreft prive blijven. Al dat gesmak en gekreun, getsie...