Waar vind ik filmpjes over hoe vroeger de huishouding werd gedaan, ook de grote schoonmaak?

Voor een werkstuk ben ik opzoek naar filmpjes (zwart wit) over de huishouding van vroeger. Geen nagespeelde filmpjes, maar originele echte beelden.
We willen de linkjes gebruiken in powerpoint.

Toegevoegd na 12 uur:
Dank jullie voor de eerste tips. Het is voor een bejaardencentrum waar de (demente) bejaarden een daginvulling zoeken en beelden uit het verleden wordt vaak erg gewaardeerd en brengt vele leuke gesprekken op gang.
Dit is voornamelijk leuk voor de dames, maar wat zou leuk zijn voor de bejaarde heren om op beeld terug te zien? Liever niet iets vanuit de oorlog, hiervan raken de bewoners vaak te veel van slag.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien heb hier iets aan:
http://www.geschiedenis24.nl/dossiers/Huishouden.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is toch ook een goed antwoord? Dan had ik je kunnen belonen met een +je...nouja, die hou je te goed!

Het beste antwoord

Wat lief dat je dat voor die mensen doet.
Over de huishouding heb je al mooie filmpjes. Ik zocht er over mannen, maar vond er geen.
Deze heb ik wel gevonden: het is een filmpje over typische Nederlandse kinderspelletjes uit de veertiger en vijftiger jaren. Dat zal mannen én vrouwen wel aanspreken denk ik : )

http://www.youtube.com/watch?v=vu5ojPXsvQg&feature=related
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je. Ik doe wel vaker wat voor de bejaarden, ook omdat als ik zelf later in een verzorgingshuis kom ik ook hoop dat er mensen zijn die tijd vrij maken om mij te vermaken. Mijn volgende doel is proberen om kinderen in kleding van toen naar het bewonershuis te laten komen en ouderwetse spelletjes te laten doen samen met de bewoners.....
bedankt voor de bijdrage! ik had daar zelf niet aangedacht!+10

Andere antwoorden (2)

Misschien heb je hier iets aan :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed gevonden!+
Het Huisvrouwenorkest laat hier wat huishoudelijke artikelen zien (en horen) uit vervlogen tijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geweldig filmpje!+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na afloop van een filmpje krijg ik meteen weer een nieuw leuk filmpje......heel leuk, bedankt! +