Waarom worden grote bedrijven niet vaker compleet geboycot?

Bijvoorbeeld de BP (olieramp) en de Fifa met Sep Blatter die zo corrupt is als je maar zijn kan.

het is volgens mij een goed middel om bepaalde louche praktijken te laten stoppen, en het enige wat helpt. Mensen organiseren zich niet genoeg met z'n allen hebt je macht, waarom doen we dit niet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Zoiets lukt alleen als de massa achter de boycot staat, het nut er van inziet en zich ook aan de boycot houdt. Boycotten kost over het algemeen energie, omdat er gezocht moet worden naar alternatieven, waar de consument tijdens de boycot het product of de service kan afnemen. Als dat niet lukt moeten de mensen die aan de boycot deelnemen het een tijd stellen zonder het product.

veel mensen hebben hun mond wel vol over boycotten en dergelijke, maar willen er verder niks voor hoeven doen. Daarmee strand natuurlijk het hele plan al meteen.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

BP is een ramp geen moet willig veroorzaakte ramp. Corruptie is iet wat de overheden de gerechtelijke macht behoort aan te pakken. Boycotten is erg moeilijk dan zou de hele wereld hieraan mee moeten werken. Maar er zijn vaak ook veel mensen afhankelijk van dit soort bedrijven. Ze verdienen hun salaris daar of zijn toeleverancier ga zo maar door,
13 jaar geleden
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, stel je nou voor dat wij BP gaan boycotten wat gebeurt er dan: er wordt minder olie geboord, het gevolg is dat bijv minder benzine wordt geproduceerd en het gevolg hiervan is dat de benzine duurder wordt.
Dus ...., trek je eigen conclusie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die T.I.Panda;

Omdat er teveel anderen van dergelijke bedrijven afhankelijk zijn en die dupeer je ook met een boycot.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
BP is een bedrijf die samen met een heleboel andere bedrijven meer macht heeft over alle mensen op de wereld dan de mensen over hun. Omdat wij afhankelijk zijn van de producten die zij maken hebben wij geen poot om op te staan.

Dat hebben we wel, maar dan moeten we ook met de gevolgen leven.