Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Emancipatie zorgt voor meer werkelozen. Eens of Oneens?

Graag met een onderbouwd antwoord.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
571

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Ha, die BvB;

Oneens; emancipatie zorgt (of liever; zou moeten zorgen) voor een betere verdeling van de beschikbare hoeveelheid werk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oneens, het kan naar mijn mening wel zorgen dat mensen die misschien niet zo geschikt zijn als anderen bepaalde functies krijgen, maar met het daadwerkelijk aanbod van werk en de invulling ervan, puur in getallen, dus hoeveel mensen een bepaalde baan hebben heeft het volgens mij niet zo heel veel te maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet als die mannen met kinderen thuis gaan zitten om er op te passen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oneens.

Neem bijvoorbeeld de emancipatie van de vrouwen. Voordat ze geëmancipeerd waren werkten vrouwen amper, en de vrouwen die niet werkten waren dus werkloos. Nu werken vrouwen wel. Er van uitgaande dat het aantal banen hetzelfde is gebleven, zijn er nu niet meer werklozen, maar anderen. Het zijn niet meer alleen de vrouwen, maar er zijn nu zowel mannen als vrouwen werkloos.

Toegevoegd op 04-05-2009 16:45:10
Hierbij ga ik trouwens uit bij de volgende definitie van werken: 'betaalde arbeid verrichten'
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je werkelozen ziet als geregistreerde werkzoekende dan zijn er inderdaad meer werkelozen door de emancipatie maar alleen omdat de man ook blijft werken.
Als je werkelozen ziet als mensen die geen betaalde baan hebben dan is het lood om oud ijzer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding