Wat te doen bij een koningstweeling?

Stel, er wordt van tevoren vastgesteld dat als er een kind wordt geboren dit kind een koning of koningin word. Als er een eeneiige tweeling wordt geboren, wie van de 2 mag dan de kroon gaan dragen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De eerstgeborene, heel simpel, sinds 1983 als ik me niet vergis, want daarvoor ging een jongen vóór een meisje in de troonsopvolging. In het geval van een keizersnede ligt het dus welke baby de arts er het eerst uit tilt.

Ik neem aan degene die 't eerst geboren wordt. Ze komen er nooit precies tegelijk uit immers...

Het lijkt mij dat dan de tijd van de geboorte de doorslaggevende rol gaat spelen.

Ik denk dat de eerstgeborene het eerste recht heeft. Als deze later afziet van de troon, is de andere helft aan de beurt. Eigenlijk hetzelfde als wanneer broers en/of zussen geen tweeling zijn.

Dit gebeurt soms inderdaad. Het is altijd zo dat het oudste kind recht heeft op de troon. Dat is net zo met een tweeling. Er komt altijd ééntje iets eerder uit de buik. Het maakt niet uit hoeveel. Ook al is dit maar 1 seconde. Als deze de troon niet wil, gaat het recht over op de volgende.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100