Een Euro doneren voor een gratis key-cord of krant, is dat niet tegenstrijdig?

Momenteel bij een fastfoodrestaurant. Nu zullen die dingen waarschijnlijk niet zoveel kosten en de kranten ter beschikking worden gesteld, al dan niet in de hoop op wat nieuwe abonnee's, maar het kost toch allemaal geld. Kan dit er dan ook niet beter bij in 'de pot' worden gedaan?

Ik had eerlijk gezegd ook niet echt het gevoel dat ik doneerde, maar gewoon een key-cord kocht voor die euro...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

ik doneerde die euro zonder dat ik wist dat je een pen aan een keycord kreeg, dat hadden ze er niet bij vermeld. dat was een soort verassing die ik met mn bestelling meekreeg. wel ging er gelijk door mijn hoofd heen... hoeveel geld gaat er dan nog van die euro naar het goede doel? vind dat je helemaal gelijk had met je gevoel.. het zal wel leuk bedoeld zijn, maar die dingen worden niet gratis gemaakt. van mij mogen ze dat beter in die pot stoppen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hm.. Het is maar hoe je het ziet. Je kan zeggen: Als je een euro doneert krijg je van ons een cadeautje. Dat klinkt meestal beter dan 'koop dit item om het goede doel te steunen'. Dan komen zowieso weer vragena ls 'hoeveel procent vand e verkoop opbrengsten gaat dan naar het goede doel etcetc. Nu is het wat vriendelijker gebracht. Maar komt uiteraard op hetzelfde neer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is marketing op ons volk als Nederlanders.

Nederlanders die enorm gevoelig zijn voor het woordje gratis.
Nederlanders die gul doneren voor goede doelen.

En kijk, je hebt de meest voor ons gevoelige woorden in 1 zin.
Gaan we toch eens nadenken over waarom we gevoelig zijn voor deze woorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nogal vervelend al die prullen waar je niet om gevraagd hebt. Bovendien kunnen ze dan minder auto's kopen om naar de rampen te scheuren.