Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Ik las net het volgende artikel:

Op het bedrijfsterrein van kunstmestproducent Yara in Sluiskil zijn vrijdagavond twee mannen overleden bij een ongeval.

De twee werden door collega-werknemers ontdekt in een tank met onbekende inhoud. Of zij daarin zijn gevallen of door andere oorzaak onwel zijn geworden, is nog niet duidelijk. De Arbeidsinspectie doet daarnaar onderzoek.

Rond 19.15 uur rukten de hulpdiensten uit. De traumahelikopter, vier ambulances en brandweer werden opgeroepen. Reanimatie van de slachtoffers mocht niet meer baten. Nadere persoonsgegevens zijn nog niet bekend.
--

Mijn vraag is, wat zouden oorzaken kunnen zijn? Wat voor inhoud zou hier in hebben kunnen zitten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
851

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Onder kunstmest wordt doorgaans verstaan middelen van niet-biologische oorsprong die ter bemesting van gewassen worden toegevoegd.
Een betere omschrijving zou echter zijn alle voedingselementen die kunstmatig gewonnen worden.

Chilisalpeter is bijvoorbeeld van organische oorsprong maar wordt kunstmatig in een fabriek verwerkt en het krijgt dan ook de naam kunstmest mee.

Het is een giftig goedje, en zeer milieu onvriendelijk. Ik kan mij zo voorstellen, dat de ingredienten om kunstmest te maken, ook worden aangeleverd in tanks. Tanks waar (giftige) stoffen in vervoerd worden, moeten ook worden schoongemaakt. Het is niet de eerste keer dat er iemand in zo'n tank overlijd. In 2009 is er nog een dode man gevonden in een lege giertank, dit is minstens net zo gevaarlijk.

De oorzaak is bijna altijd; giftige stoffen. Door het inademen hiervan kan je overlijden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry links vergeten.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/321636/2009/03/17/Man-overlijdt-in-lege-giertank.dhtml

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kunstmest
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De hoofdbestanddelen van kunstmest zijn:
stikstof, fosfor, kalium, calcium, zwavel en magnesium.

Dat zóu dus in die tank gezeten kunnen hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien ammoniak, dat is bedwelmend in een gasvorm en is een stikstofverbinding.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koolstof monoxide is al genoeg om iemand te doden, dus heel erg bizar hoeft het niet te zijn...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals je uit de verschillende antwoorden kunt opmaken,blijft dat raden,het was in ieder geval niet iets goedaardigs!
Het is het beste dat even af te wachten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding