Dat maakt helemaal niks uit.

Condoleren houdt in dat je de nabestaanden je medeleven met het verlies van hun dierbare betoont.
Dit kan schriftelijk in de vorm van een condoleancebrief of -kaart, maar ook middels een telefoontje, tijdens een bezoek aan de nabestaanden of na de uitvaartplechtigheid.

De vorm van je condoleance is om het even, belangrijker is dat je iets van je laat horen, in alle oprechtheid. Het helpt de nabestaanden bij het verwerken van het verlies van hun dierbare.

Stel dat jij vakantie hebt gehad en je hoort dan pas dat iemand op je werk een dierbare heeft verloren.
Dan is het niet raar om na 2 - 4 weken, maakt het uit,
alsnog diegene te condoleren met het verlies.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je medeleven betuigen of condoleren mag ten aller tijde, als iemand zijn dierbare heeft verloren en je komt hem of haar tegen, al is het na een jaar, kun je dat nog doen.