Ik wil heel graag wat kwijt/delen hier, mag dat?

Laten we eens respect hebben voor elkaars mening, ipv het welles nietes spelletje te spelen op bepaalde sites.
Ik begin er zo genoeg van te krijgen..Is het niet over het spirituele, een oeverloze discussie hier, dan is er wel weer een taalfoutje dat er een d of t vergeten is. Of dan weer zinnen die niet kloppen. Gaat het nou om de vragen, waar iedereen iets van kan leren, of gaat het om je ego te strelen van , jóh, kijk eens, wat ik weer ontdek..( zo voelt dat voor mij) Waar gaat het hier nou WERKELIJK om..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt heel goed respect hebben voor iemand mening, maar als die kant noch wal raakt toch proberen met betere tegenargumenten te komen. Tegen beter in vaak wel, maar toch...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Loes, geef zelf het goede voorbeeld en hou op met klagen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is niet anderen om te bepalen of iets kant noch wil raakt!
In en oprechte academische discussie blijft er respect voor een mening ook al is het niet de jouwe!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Melissa, als je mijn vraag goed leest, wil ik graag wat DELEN en niet klagen.

Het beste antwoord

Ik ben blij dat je de vraag weet te stellen op een manier die kennelijk door de beugel kan. Deze vraag heb ik diverse keren geformuleerd en werden direct verwijderd. Overigens provocatie mag van mij wel maar echt op irrelevante zaken iemand terecht wijzen vind ik belachelijk en irriteert me inderdaad. Maar er is wel een grens tussen wat exploratie is van elkaars meningen en wat beledigend is. Zo weet ik dat er mensen zijn die hebben afgehaakt omdat ze of dyslectisch zijn of hun ziel en zaligheid hier neerzetten en vervolgens volledig zijn neergesabeld. Empatisch vermogen ontbreekt behoorlijk. "There is only logic", lijkt het motto.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is nou precies wat ik bedoel lopend vuurtje +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lopend vuurtje, jij omschrijft precies waar het om gaat. Iedereen moet een kans krijgen en daar wilde ik het voor op nemen. Die 10 punten zijn je van harte gegund. psje..Weet jij waar de punten heen gaan als je stopt?

Andere antwoorden (7)

Zoals je zelf zegt, het gaat er inderdaad om dat je vragen beantwoord en dat die van jou worden beantwoord. Sommige mensen kunnen alleen niet goed tegen taalfouten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Foei, een taalfout: De eerste "beantwoord" is met een 't'
Ach, de interactie is leuk. Wat de éen niet weet, weet een ander misschien. In principe kunnen we alles gewoon googelen, maar op deze manier delen we met elkaar. Ook als iemand het veeeeel beter weet dan ik, heb ik daar geen problemen mee. En ik vind het eigenlijk best heel gemoedelijk toegaan hier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De doelstelling van GV is het delen van kennis door middel van vragen te stellen en vragen te beantwoorden. Het verbaasd me soms alleen ronduit dat sommige mensen het op GV belangrijker vinden om een ander op de spelling te wijzen. Hier is GV volgens mij niet voor bedoeld...

Maar aan de andere kant. Het maakt me ook niet echt uit als iemand mij op een stomme taalfout. Het is een kwestie van negeren. Want het zijn voortdurend de zelfde die zich hier mee bezig houden...

En wat betreft de vragen op het gebied van spiritualiteit en religie. Ik negeer dit bij voorbaat. Het heeft voor een aantal GV'ers totaal geen zin om deze vragen te stellen. Deze zullen per defintie de vraag afkraken, omdat dit niet wetenschappelijk te onderbouwen is. En vreemd genoeg zijn dit net de GV'ers, waarvan zelden een antwoord verplaatst, of verwijderd zal worden. Een tekst letterlijk overnemen van het internet, zonder bronvermelding. En dan bij een ander neer zetten in een reactie hoe schandalig het wel niet is als er geen bronvermelding bij staat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Da;s niet vreemd, dat is logisch. Maar logica is bij sommige mensen een heel gevoelig punt ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel goed ;-) +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Starbless, jij ervaart het als afkraken - maar heb je er wel eens aan gedacht, je open te stellen voor dat andere gedachtengoed? Dan gaat er letterlijk een heel nieuwe wereld voor je open!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Rotaluclac: Waarom zou ik me openstellen in een gedachtengoed waar ik me niet in kan vinden?
Om antwoord te geven op je vraag, ja dat mag.

Ik vind die discussies over het spirituele juist interessant, al begrijp ik dat niet iedereen het nog leuk vindt, omdat de antwoorden af en toe in herhaling vallen.

Wat die d of t betreft, kleine spel- of typfoutjes, daar hoor je niemand over klagen. Maar het gaat juist om de antwoorden die expres verkeerd gespeld zijn, of vluchtig neergeklad, waardoor ze onleesbaar worden. Ik snap best dat je je daar aan kan ergeren.

Uiteindelijk gaat het erom dat er leuke en interessante vragen en antwoorden blijven komen, zodat iedereen hier plezier heeft, en er ook nog wat van opsteekt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Discussiëren over spelfouten vind ik - zelfs als ex-taalpurist en tegenwoordig levende-taal-liefhebber inderdaad een kwalijke zaak, omdat het maken van spelfouten veel meer redenen kan hebben dan gebrek aan kennis. Er zijn veel dyslectici, en het lezen van en schrijven op een beeldscherm ís gewoon lastiger. Mij zul je dan ook best regelmatig op een spel- of typefoutje betrappen.

Echte taalfouten / gebrek aan taalbegip komt niet heel veel voor, maar is wel cruciaal voor het begrip van bepaalde termen of zinnen. Zoals we gisteren de lotgenoten hebben gehad, die werkelijk niets met genieten te maken hebben. Zoals metgezellen het niet altijd gezellig hoeven te hebben. Of het rechts dat niet links maar ook niet krom is. Zonder die basiskennis leidt de discussie tot niets.

Die spirituele discussies ; tja....zolang mensen met dergelijke vragen blíjven komen - en dat blijven ze, er komt geloof ik om de twee dagen een vraag over geesten langs bijvoorbeeld - blijf ik met mijn antwoorden komen. En ja, ik neem ze ongeveer net zo serieus of zelfs iets serieuzer als/dan mensen die heilig geloven in ufo's , elfjes , vampiers en tuinkabouters of goden; ik probéér mensen zo veel mogelijk in hun waarde te laten en uit te leggen waar die verkeerde waannemingen (geen tikfout) en veronderstellingen vandaan komen of wat de psychische mechanismen en het nut van dergelijke ervaringen en waannemingen zijn, maar er is geen kruid tegen gewassen lijkt het wel, en dan verlies je wel eens je takt. Toch blijven het interessante discussies.

Al kun je maar heel af en toe één iemand overtuigen van het feit dat de wereld mooi genoeg en de wetenschap wonderlijk genoeg is zonder abracadabra, dan heb je al een doel bereikt. En voor mijn 'discussiepartners' zal het omgekeerde gelden ; al gaat er maar één iemand denken dat er een kern van waarheid in zit, dan hebben zíj hun doel bereikt. En aangezien we elkaar nooit, nooit of te nimmer zullen vinden, zullen dergelijke discussies blijven komen. Gelukkig maar, al word je er wel eens moe van.

Veel mensen blijven liever geloven in Hogere Machten en het Onzichtbare dan zich te moeten verdiepen in blijkbaar minder tot de verbeelding sprekende lastige dingen als psychologie, natuurkunde, wiskunde en bijvoorbeeld kwantummechanica. Dat is altijd al zo geweest en zal ook altijd wel zo blijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Puntje erbij voor Marleen, heel helder verwoord!
Zoals al meerdee keren hierboven aangegeven: Het gaat o het delen van kennis, en het beantwoorden van vragen. Dat doen we via een geschreven medium. Dus is taal belangrijk. Echter, ik geloof niet dat er heel veel commentaar gegeven wordt op spel of grammatice fouten (Ik heb tot nu toe een keer een opmerkin er over gehad, en ik heb veeeeel meer fouten gemaakt!).

De discussies over religie: Religie is voor mensen die religieus zijn [vaak] de basis van hun dagelijkse leven. En voor mensen die het niet zijn, kan dat moeilijk zijn om te begrijpen. Veel mensen hebben een afkeer van alles wat ze niet kenen of begrijpen, en zetten daaro oogkleppen op. Dan krijg je de welles/nietes discussies, die nergens toe leiden. Behalve natuurlijk.. Verhitte stemming. Ik ben er voor dat we dat vermijden, maar niet door dat soort vragen te weren van de site..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap je overweging heel goed, ik verbaas me ook wel eens over sommige reacties of de discussies die "uitgevochten" worden, maar probeer altijd naar iedereen respectvol te blijven
Kritiek geven, iemand neermaaien met je antwoord, allemaal zulke makkelijke reacties.
Een goed onderbouwd antwoord is altijd ok, maar soms zitten er flauwe en vinnige adders onder het gras!
Respectloosheid in een antwoord om iemand als enige denkt de waarheid te weten is ook flauw en getuigt niet van de wil een goed neutraal antwoord te geven maar alleen maar een beperktheid in je denken.
Iets wat niet bewezen is per defenitie niet perse niet waar!
En de flauwigheid over in slecht nederlands gestelde vragen kent inderdaad ook geen eind.
Sommige mensen spreken of schrijven slecht Nederlands, sommige mensen stellen hun vraag misschien ietwat achteloos maar aldoende leert men.
Ik ga altijd uit van de oprechte instelling van de vraagsteller en sommige antwoorden geven een hele andere indruk.
Tot slot wil ik nog zeggen dat ik jarenlang les heb gegeven op de universiteit, hier en in Amerika.
Daar waren veel mensen met alle soorten van onderzoek bezig en er werden vooral veel vragen gesteld, en alle studenten en iedereen daaromheen stond open voor alle antwoorden.
Een van de studenten zei een keer bijeen vraag: ik weet hier het antwoord niet op, misschien is er geen, misschien word het antwoord nog ontdekt in de toekomst......maar voorlopig heb ik geen antwoord en ook geen oordeel...
Laten we groot denken op GV en niet klein, en misschien komt ooit nog een antwoord op sommige vragen, laten we intussen genieten van een prettige discussie tussen elkaar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist, aldoende leert men. Je wordt aleen maar wijzer op deze site. Daar ben ik helemaal voor. +1