Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Regelmatig wordt mijn voortuin gebruikt door de verhuurder van de woning als opslagplek voor bouwmateriaal/parkeerplaats/overhoop gegraven. mag dit?

Wakker worden en constateren dat er een loodgieter je grasveldje is opgereden om werkzaamheden te verrichten aan de woning beneden ons met de medeling dat de eigenaar (ook eigenaar van mijn huurwoning) hier toestemming voor heeft gegeven. Of er worden zakken cement en palen op gedumpt zonder dat ik daarvoor toestemming heb gegeven of zelfs van op de hoogte ben gesteld. Of er wordt zomaar zonder pardon in gegraven (weg zonnebloemen). Mag dit zomaar? En zo nee, heb ik het recht om de spullen te laten verwijderen op de kosten van de eigenaar?

Toegevoegd na 1 uur:
Dit betreft mijn voortuin, dat staat expliciet in het huur contract vermeld, de achtertuin is toebedeeld aan de benedenwoning. De werkzaamheden betreffen NIET mijn woning maar die onder mij.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
2.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als de tuin tot het gehuurde behoort en dat moet in het huurcontract wel vermeld worden want je woont boven en niet beneden zoals ik lees. dan mag de verhuurder dat niet en zeker ook niet zo maar graven en de tuin vernielen. hiervan moet je op de hoogt worden gesteld met een reden en een mogelijkheid om je planten en bloemen te verkassen. Ander vernield de verhuurder jou eigendommen en kan je de schade op hem verhalen.
(Lees meer...)
ronron1212
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Tuurlijk niet! Als het jouw voortuin is .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja en nee. De verhuurder heeft recht om onderhoud en reparaties uit te voeren. Als dat betekent dat er tijdelijk gebruik word gemaakt van jouw tuin dan heeft hij daar recht toe.
Een verhuurder heeft dat recht omdat hij onderhoudsplichtig is, een verhuurder kan ook toegang tot de woning eisen om onderhoud of reparaties te plegen.

Natuurlijk is het niet de bedoeling dat dit een permanent karakter krijgt. Als er echt, buiten onderhoud en reparaties om, materialen liggen opgeslagen voor een langere periode dan is er sprake van verminderd woongenot en zou dat gecompenseerd moeten worden.

Neem contact op met de verhuurder als je denkt dat dit onterecht gebeurd, als jullie er samen niet uitkomen kun je een klacht indienen bij de geschillencommissie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste antwoord? :) ++

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding