wat doe je aan treiteren op het werk?

4 vrouwen doen alles om mij op het werk zo moeilijk mogelijk te maken.
Naar personeelzaken is er op deze dames gesteld.
En er is geen vertouwenspersoon. Nieuw werk is zeer schaars. En ee andere afdeling is niet mogelijk

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (6)

Stap naar je leidinggevende. Misschien kan je vooraf info verzamelen. Ik weet niet welk werk je doet en hoe zij jou treiteren maar wellicht kan je iets met je mobiele tel opnemen ofzo. En jouw baas is verplicht actie te ondernemen. Als dit niet gebeurd kan je het hogerop zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas heb ik het dus ook meegemaakt. Klagen helpt niet (ik heb zelfs niet eens geklaagd). Ik denk dat je toch het beste op zoek kunt gaan naar een andere baan. Mij heeft het uiteindelijk op een hele vervelende manier mijn baan gekost. Een leidinggevende geloofd nooit degene die alleen staat, de anderen zijn met 4? Waren ze dus bij mij ook en dan sta je dus echt tegen een muur. 4 hebben altijd gelijk, of het nu echt zo is of niet. Ik wens je heel veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klagen helpt idd niet
bron:http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/2148/Klagen_over_discriminatie_zinloos_.html
treiteren, discriminatie, ik vind het eigenlijk hetzelfde. De een is een gevolg en de ander een oorzaak.
Stap1: loop naar de treiterende
Stap2: begin te lachen
Stap3: sla het slachtoffer ontzettend hard!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen min,,,maar niet echt een oplossing.
Want dan kun je ,je koffers pakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stap 1 en 2...kan ik me wel in vinden, en dan zou ik ná stap 2 gewoon weer aanlopen....dan staan ze pas raar te kijken. Slaan is nooit een oplossing..natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vooral stap 3: heel verstandig (not), weet je zeker dat je op staande voet ontslagen wordt. Bij ons in het bedrijf geldt overigens stemverheffing al als net zo erg als slaan.
Een heel moeilijke situatie.
Alle vier tegelijk aanspreken vraagt om nog meer moeilijkheden.
Mocht je een van de vier binnenkort alleen tegenkomen,ga een serieus gesprek met haar aan.
Dit treiteren maakt iemand geestelijk kapot.
En zo,n probleem neem je mee naar huis,dat kun je niet zo een twee drie van je afzetten.
Mocht alles geen baat hebben dan kun je als laatste middel een gesprek met zijn allen,met je baas erbij aanvragen.
Jammer dat sommige mensen niemand in zijn waarde kunnen laten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spreek ze hier tijdens een team overleg of vergadering op aan. Mocht je die niet hebben vraag dan een gesprek aan met hen in het bijzijn van je leiding gevende. Vertel ze hoe je lijdt onder deze pesterijen en vraag hoe jullie tot een oplossing kunnen komen. Misschien vind je dat moeilijk maar denk dan dat een half uurtje moeite hebben met dat gesprek minder zwaar weegt dan nog een hele lange tijd gepest worden. Ik zou er zeker niet voor weglopen want dan blijf je je levenlang weglopen. Pestkopen heb je nou eenmaal overal. Bedenk ook dat pestkoppen vaak zelf heel onzeker zijn en complexen hebben en dan graag andere mensen kleineren om hun eigen onzekerheden te verbloemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mee eens, alleen zou ik nog willen toevoegen dat het heel belangrijk is je woorden goed te kiezen. Woorden als: ik ben jullie pesterijen beu enzv. werken averechts. Ik zou ten eerste willen weten of hun een probleem of problemen met jou hebben. Laat je vraag niet beantwoorden door een wedervraag, en op "onnozel" of ontkennend gedrag (nee hoor wat voor problemen?) kan je mooi inhaken en vertellen dat je voelt dat je tegengewerkt wordt om die en die reden (gedrag uitleggen en hoe dat overkomt bij je) en dat je je daar onprettig bij voelt. Ik denk dat je verbaal dus best sterk in je schoenen moet staan bij zulke aangelegenheden. Ik wens de vragensteller sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit heeft dus een andere collega van me gedaan, die ook weggepest is, voor mij had het toen dus geen zin meer om te klagen of om ze erop aan te spreken. Op het moment dat je weer in het eigen kantoor was, waar je dus met die 4 samenwerkte begon het een keer zo erg. Zo lang je het met 1 bepaalde collega eens bent, is alles goed, maar zodra je het niet meer met diegene eens bent begint het opnieuw en erger nog, omdat ze medestrijders heeft. Alleen begin je niks, ze ontslaan liever 1 persoon dan dat een compleet team verdwijnen moet.
Hoe moeilijk het ook is , kijk voor een andere baan . Die 4 dames willen je wegpesten op dat werk lijkt me . Op den duur kun je hier goed ziek van worden , een ongezonde situatie . Met alles wat je hieraan (tegen) wil doen escaleert de zaak alleen maar , wegwezen daar !!!