waarom staat er op sigaretten pakjes dat roken dodelijk is?

ik snap best dat het im zekere zin slecht voor je is maar het is toch niet zo dat als je stopt met roken je eeuwig blijft leven?

los daarvan is de kanker dodelijk maar dat kun je ook krijgen als je niet rookt, je vergroot echter de kans op kanker als je rookt maar als je niet rookt kun je ook dood gaanan kanker

als je mensen voor sigaretten waarschuwed met etiketten op het product waarom staat er dan niets op de flessen van alcohol houdende drank?
er gaan zat mensen kapot aan alcohol toch?
en zo zijn er nog zat andere voorbeelden.

wat ik wil weten is waarom het wel gebeurt bij sigaretten maar niet bij andere produkten.

Weet jij het antwoord?

/2500

omdat je van roken gemiddeld 10 jaar minder oud wordt en van meeroken 5 jaar. te veel drank is niet goed voor je, één glas wijn per dag is daarentegen wel gezond en van van veel drinken leef je niet 10 jaar korter. Al is het wel zo dat alcohol schadelijker is voor je hersenen, lever en voor de maatschappij. Toegevoegd na 1 dag: Het probleem was ook dat vroeger heel veel mensen niet wisten dat roken schadelijk was.

Als verpleegkundige heb ik op een longafdeling gewerkt (Pulmonologie) en de ellende gezien van roken met dodelijke afloop. Roken kan het leven bekorten en schept in het lichaam omstandigheden die zwakte veroorzaakt. Daardoor veroorzaakt gevoeligheid voor het sneller uitbreken van ziekten. Lonkanker is daarvan een bekend voorbeeld. Ik kan alleen maar zeggen dat je jezelf geen zand in de ogen strooit met verzachtende argumenten rond het wel roken. Zelf bepaal je wel of je doorgaat of niet en van beide opties weet je dat er consequenties kunnen zijn.