Waarom doet men aan afvalscheiding?

dat chemische dingen niet in het afval horen, dat begrijp ik, maar ik las net een vraag over afvalscheiding en daarop was een antwoord.

je buurman heeft groot gelijk
ik heb een collega die bij de sita heeft gewerkt en die vertelde dat alle afval {zowel groene als grijze container} op dezelfde hoop gelost wordt.
Dus waarom moeten wij scheiden als de afvalverwerker dat niet doet.

Dit antwoord kreeg de meeste plusjes en geen enkele min, los daarvan heeft deze persoon een betrouwbare bron gebruikt die dus aangaf dat afvalscheiding vrijwel nutteloos is.

Waarom moeten we dan afval scheiden?
Wat is de logica erachter?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Afval verwerkers moeten het wel op een hoop gooien OMDAT er van die hufters zijn die het niet netjes scheiden. Dan weet de afvalverwerker niet meer wat er in de bak zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Omdat onze 'bestuurders' dát voor ons hebben besloten. De burgers volgen dat besluit zonder er verder bij na te denken. De praktijk is vaak anders......