Mag je reclamezendtijd opkopen voor andere doeleinden?

Stel dat je geld genoeg hebt, en een boodschap wil uitdragen. Iets over het geloof. Of iets over politiek. Of iets over je favoriete hobby. Of dat je aardig moet zijn voor elkaar. Kun je dan tijd inkopen zodat je die boodschap kan uitdragen op radio en TV, of zal dat worden geweigerd?

Picture for question
escape
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Italië kan dat in elk geval wel... Die Berlusconi, dat moordende maffia figuur, kan zelfs zo'n beetje 't hele mediagebeuren kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Italië dan, natuurlijk.

Antwoorden (2)

Bij de commerciële omroep kun je in elk geval tijd inkopen. Denk bijv aan het programma businessclass van Harry Mens. Mens koopt een uur zendtijd en maakt vervolgens een programma, dat hij leuk vindt, over onderwerpen, die hem aanspreken. Zijn hobby's zeg maar.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Een reclameboodschap hoeft niet perse commercieel te zijn, denk maar aan SIRE.
Zolang de boodschap niet strijdig is met de wet (b.v. niet discriminerend) zal hij toegelaten worden.