Waarom haalt de media zoveel oude beelden van de mislukte Koninginnedag erbij?

we kunnen toch beter hopen op een hele mooie Koninginnedag, dan die nare beelden van vorig jaar

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (12)

Ze spelen in op wat 'het publiek' wil zien.. Sensatie, herinnering etc
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor de sensatie denk ik.
Ze kunnen beter fragmenten laten zien van de jaren dat het goed ging.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat ben ik helemaal met u eens
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fijn dat we het eens zijn, waarom toch altijd de vervelende dingen herhalen terwijl er zoveel leuke koninginne dagen zijn geweest.
Het volk wil brood en spelen.
Als er op de voorpagina van de telegraaf staat dat de eerste krokusjes in bloei staan kan je die krant net zo goed meteen weggooien. Dan is er die dag niets bijzonders gebeurt.
Zo ook met die bewuste koninginnedag. Puur wat wil de consument zien en weten. Sensatie dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat er sinds de invoering van de mediacode weinig andere nieuwe bewegende beelden van de oranjes beschikbaar zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja inderdaad walgelijk! Afgelopen periode is onze nationale campingzender SBS ook opzoek geweest naar een reden om de beelden opnieuw te kunnen uitzenden...
En RTL...ging via Char een oude huisgenoot van de dader intervieuwen waarbij het drama weer prachtig in beeld kwam. Sensatie is het antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het eerder is om respect te tonen aan de mensen die het is overkomen. Zou lullig zijn als ze nu ineens zeggen: "wat er vorig jaar is gebeurd zijn we allang wee vergeten. Ow? zijn er mensen overleden?, naja niks aan te doen we gaan nu gewoon feestvieren!!! Heuj pak de kannetjes bier!!! wooohooo..."

Komt best lullig over toch? of heb ik ongelijk?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De beelden maken juist iets meteen duidelijk. Het is de harde werkelijkheid, je ziet wat er is gebeurd.
terugblikken op dit soort nieuws hoort er
in ieder geval dit keer bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pure sensatiezucht van de media... en heel ongevoelig t.o.v. de nabestaanden en de slachtoffers...steeds weer die beeld en geluidsfragmenten...dat snijdt nabestaanden toch door de ziel...afschuwelijk...
Vorig jaar was het al erg, maar dat het nu weer moet...voor nabestaanden of slachtoffers is koninginnedag sowieso al moeilijk...dat wordt nooit meer een feestelijke dag, maar nu, elke keer wordt er weer zout in de wonden gewreven...schandelijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, erg he...met de nabestaanden wordt geen rekening gehouden. Het lijkt ook wel of ze tegenwoordig niets anders meer kunnen uitzenden dan NEGATIEVE dingen.
Walgelijk gewoon...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als waakhond van de democratie speelt de media in op de zwaktes en de sterktes van een samenleving. De gebrekkige veiligheidsmaatregelen op Koninginnedag gingen gisteren dus de wereld rond. Deze "sensatiegeile" praktijken zoals jullie ze noemen, hebben echter ook een goede kant. Door de druk die hierdoor ontstaat tussen regering en bevolking, zal men eerder geneigd zijn om zulke fouten niet meer te maken. Het werkt dus wederzijds.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ramptoerisme en sensatie, dat lokt heel wat mensen naar een gebeurtenis, de media weten waarom het werkt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed Nieuws is geen Nieuws principe....