Als je op schiphol gaat vliegen moet je voordat je vertrekt opentaande boetes betalen. Geldt dit ook voor achterstallige rekeningen?

Ik doel hier op achterstallige betalingen aan de gemeente.

Gemeentelijke belastingen ect.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen idee maar lijkt mij een prima plan om in te voeren als het er nog niet is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt mij niet mogelijk omdat achterstallige betalingen niet geregistreerd staan, alleen belastingen nen ik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rekeningen niet lijkt me die staan niet centraal geregistreerd, met belastingen weet ik het niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gemeentelijke belastingen ja denk het wel .alle belastingen en boetes .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom wil je op vakantie als je rekeningen niet betaald hebt, je plichten gaan toch voor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat dacht ik ook gelijk crea, maar ja je kan ook om andere reden gaan vliegen, werk of noodzakelijk familie bezoek ivm ziekte of zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@crea: Prachtige reactie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Reactie op Crea; Ik ga binnenkort op vakantie en kom er nu achter dat ik nog een rekening open heb staan. Ik betaal in principe al mijn gemeentelijke belastingen maar ivm mogelijke kwijtschelding heb ik deze niet betaald.... Het is een flink bedrag en ik wil het liever pas na mijn vakantie betalen...
escape
12 jaar geleden
Zolang de deurwaarder nog niet langs is geweest heb je niets te vrezen...
Rieneke1
12 jaar geleden
als je kwijtschelding hebt aangevraagd, wordt de verplichting tot betalen toch opgeschort?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kwijtschelding van gemeentelijke belastingen, maar wel een vliegvakantie? Hoe is dat te rijmen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
fijne vakantie dan, poeppoeppoe

Antwoorden (2)

Je moet alleen openstaande boetes betalen die opgelegd zijn door een rechter .
En waarvan de boete nog niet betaald binnen het termijn van betaling .
Dus als je nog achterstallige betalingen hebt bij de gemeente of een aanmaning hebt gekregen zullen ze op schiphol jou niets in de weg leggen om te vertrekken .
Maar dan wel met een ticket die geldig is .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, het geldt niet voor achterstallige rekeningen en ook niet voor de boetes van de bibliotheek. Tenzij je dit natuurlijk zo uit de hand hebt laten lopen dat het in de rechtszaal is besloten.