Bestaan telegrammen nog en zo ja,moeten ze dan niet persoonlijk afgegeven worden i.p.v. in de brievenbus gemikt te worden?

Toen ik zojuist(rijkelijk laat) de post uit de bus haalde zat er een enveloppe van DHL in waarop vermeld stond,dat er een telegram in zat en niet door een ander dan de geadresseerde
geopend mocht worden! Zoals je al zult begrijpen waren wij idd NIET de geadresseerde en heb ik de brief daar (in een andere straat) bezorgd. Mijn vraag is nu : Kan DHL dit zo maar doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K

Het beste antwoord

Ja, die bestaan nog. Is wel slordig van DHL. Denk niet dat ze bij DHL(verantwoordelijken) hier blij mee zullen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
XiniX zegt bestaan niet meer, jij zegt van wel. En nu?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de vroeger PTT,tegenwoordig TNT bestaan ze idd niet meer,maar er zijn nog wel andere bedrijven,die ze aan- bieden.

Andere antwoorden (2)

Haha, met je toelichting heb je direct het eerste deel van je vraag: "Bestaan telegrammen nog" al beantwoordt.

Dan deel 2 van je vraag:
De telegrambesteller streeft er altijd naar om het telegram persoonlijk af te geven, ook wanneer de geadresseerde werkzaam is bij een bedrijf. Mocht dit niet lukken dan wordt het telegram afgegeven aan een collega of bij de receptie. Wanneer de geadresseerde op een privé-adres niet aanwezig mocht zijn, dan wordt het telegram overgedragen aan een huisgenoot. Mocht er niemand aanwezig zijn op het huisadres, dan wordt uw telegram in de brievenbus achtergelaten.

http://www.telegram.nl/ast.2.0/script/templet/tgs_1/template.asp?pageid=9#P2
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee die bestaan niet meer, helaas...

En die moeten persoonlijk afgeleverd worden op adres, dus een ieder die open doet, maag die in ontvangst nemen, vroeger, maar zoals gezegd ze bestaan niet meer... De TNT heeft geen telegrammen meer, andere bedrijven wellicht wel, maar de post (lees TNT) heeft dat niet meer...