Bij wie kan ik klacht indienen, thuis zittende zoon?

mijn zoon is na het constateren van autisme, kleinfeld syndroom, en 2 afwijkingen aan chromonone waar wereldwijd niks over bekend is in een vreselijke hel terecht gekomen. Hij moest op advies van ziekenhuis acuut stoppen met school, hij is jaren overvraagt, en hij hoeft zich niet aan de wereld aan te passen de wereld moet zich aan hem aanpassen. Dat werd mijn medegedeeld, door artsen. Echter is er geen enkele vorm van dagbesteding of hulp aangeboden. Hij valt tussen het wal en schip. Het is te complex. Dat krijgen wij al 3 jaar te horen. ik ben te einde raad, ik knok al 3 jaar lang voor mijn zoon die zo graag een dag ritme wil hebben zoals het hoort. het heeft me huwelijk gekost, wonen in andere gemeente wat voor hem heel moeilijk is want vrienden maken en onderhouden is zeer moeilijk voor hem. ik loop ondertussen bij behandelaar en krijg medicatie. Ik ben op en kan eigenlijk niet meer. Het enige wat ik zou willen is dat mijn kind een zo normaal mogelijk leven mag leiden, en succes ervaringen mag beleven zoals de artsen zeiden. Waar moet ik heen met mijn klacht? wie is er voor ons?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ik heb geen antwoord op je vraag over bij wie je een klacht moet indienen. Wat ik wel voor je heb is deze link:
http://www.leokannerhuis.nl/ Neem eens contact op met hen. Mijn broer is bij het Leo Kannerhuis gaan wonen toen mijn ouders (kort dor de bocht) de opvoeding niet meer aankonden. Hij was toen 16, en hij wilde het zelf ook. Toen hij daar ging wonen kreeg hij weer een goed ritme, maar is hem ook geleerd om te gaan met verschillen. En dat niet alles altijd alleen maar kon/kan zoals hij dat wilde. Mijn broer woont nu al een jaar of 7 op zichzelf, heeft een baan en een rijbewijs. Dat waren dingen waarvan het RIAGG gezegd had dat het niet mogelijk was. Ik hoop dat zij ook iets voor jou en je zoon kunnen betekenen. Want ons gezin heeft er echt heel veel baat bij gehad, en niet op de laatste plaats, mijn broer zelf natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
mentale plus voor de reactie. Als het écht niet meer gaat is het Leo Kannerhuis een heel goede optie.

Antwoorden (2)

Je kunt zelf een indicatie aanvragen om de zorg voor je zoon te regelen.
Zelf AWBZ-zorg aanvragen

U kunt bij het CIZ op twee manieren een indicatie voor AWBZ-zorg aanvragen. Ook als u op dit moment al zorg ontvangt en u wilt tussentijds de zorg of zorgomvang wijzigen, kunt u op een van deze twee manieren een nieuwe indicatie aanvragen.

Zie hiervoor in onderstaande link.
ronron1212
10 jaar geleden
Heb je al hulp gevraad/gekregen van de maatschappelijk werker in je buurt?
Die kan je normaliter helpen in het doolhof van hulpverleners.