Hoe kom ik van die ellendig reclame af in mijn brievenbus?

Ik heb nog nooit mee gedaan met de postcode loterij en toch krijg ik die ellendige reclame binnen. Aan de bewoners van….. staat er dan. Ik heb een nee sticker op mijn brievenbus, maar dat werkt waarschijnlijk niet bij de postcodeloterij. Is er geen site waar ik mij kan afmelden voor dit soort rotzooi?

Toegevoegd na 5 uur:
Dank jullie wel voor jullie antwoorden. Ik ga het maar een proberen met bellen en schrijven. Belachelijk eigenlijk. Maar het zij zo.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1.3K

Het beste antwoord

Als het alleen gaat om de postcodeloterij dan moet je contact met hen opnemen om dit te stoppen. 0900 - 300 1500 (10 cpm).
Gaat het om meerdere bedrijven, dan kunt u zich aanmelden bij www.postfilter.nl. Dan kunt u aangeven van welke branches u geen reclame meer wilt ontvangen.
Voor niet-geadresseerd drukwerk (folders) kunt u een NEE sticker halen bij bibliotheek of gemeentehuis.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
SimonV
10 jaar geleden
Werkt dus allemaal niet, zie:
http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/postcodeloterij-29/

Andere antwoorden (3)

Het is niet gemakkelijk om van deze reclame af te komen.
Via Postfilter kunt u zelf een groot aantal bedrijven blokkeren.
Maar dan moet de reclameuiting op naam zijn gesteld. In dat geval kunt u rechtstreeks bezwaar aantekenen tegen het gebruik van uw persoonsgegevens voor direct marketing-doeleinden. Het betreffende bedrijf mag u dan niet meer met reclame via post benaderen.

Retour afzender (al of niet met baksteen) helpt ook niet altijd. Of pas na herhaaldelijke terugzendingen.

Moeilijker wordt het als de post niet op naam is gesteld. Een NEE-NEE sticker wil dan niet altijd helpen. Ruim een jaar geleden was er een soortgelijke vraag op kassa.vara. Leest u de (soms vermakelijke) veelvoud aan suggesties die toen werden gedaan.
fisbel
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een ja/nee of nee/nee sticker werkt nooit als er een adres op staat, dus aan de bewoners van Dorpsstraat 8 komt gewoon aan.
fisbel
10 jaar geleden
Ik vond vandaag nog zo'n enveloppe bij de post van afgelopen week.
Die was ongeadresseerd.
Als je bent aangemeld bij postfilter.nl en je blijft dan nog steeds geadresseerde reclame ontvangen van een bedrijf dan die je eerst je klacht bij het bedrijf zelf neer te leggen en houdt men zich daar dan nog niet aan en die kans is bij de postcodeloterij heel groot,dan kun je een klacht indienen bij de Reclame Code Commissie.

https://www.reclamecode.nl/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
SimonV
10 jaar geleden
Postfilter werkt niet voor "Aan de bewoners van….. ".
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan volgt stap 2 en daarna de laatste stap.
Als je ongeadresseerde post ontvangt terwijl je een nee/nee-sticker hebt, kun je contact ook contact opnemen met de organisatie die de post verspreidt. Die organisatie heeft de bezorgers onduidelijke instructies gegeven of de bezorger gooit er met de pet naar. Heb lang geleden gewerkt bij een bedrijf dat ook aan huis-aan-huusverspreiding van reclamedrukwerk deed en de bezorgers werden daarvan op de hoogte gebracht.
Computoon
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee nee, als er een adres op de brief staat MOET die bezorgd worden, ook bij een ja/nee of nee/nee sticker. Dus aan de bewoners van Dorpsstraat 12 wordt gewoon daar bij Dorpsstraat 12 bezorgd ongeacht eventuele stickers.
Computoon
10 jaar geleden
Dan is het geadresseerde reclame. Mijn antwoord betreft ongeadresseerde reclame.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
:D Dus in plaats van je antwoord te verwijderen, aangezien die geheel niet op de vraag slaat, ga je uitleggen wanneer je antwoord wel geldig is....... -
Computoon
10 jaar geleden
Jij krijgt kennelijk nooit enveloppen met reclamedrukwerk met gedrukte tekst 'aan de bewoners van dit adres'? Dan blijft het ongeadresseerde reclame. Dat ik de vraag kennelijk anders interpreteer dan jij maakt mijn antwoord niet fout. Waar in de vraag is vermeld dat er een daadwerkelijk adres op de post staat?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ah, zo.... . Als je dat nou gelijk had uitgelegd.