paspoort aanvragen zonder echte vader?

Hoi,
ik ben verhuisd van Polen naar Nederland in 2002.
en ik ben nu 12.
Maar ik heb geen contact meer met mijn vader [ wil ik ook niet ]
En die woont in Polen.
Maar mag ik dan samen met mijn moeder en haar vriend wel een paspoort aanvragen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (3)

Hangt ervan af of je ouders beiden gezag over je hebben/ hadden. Dan zouden ze beiden toestemming moeten geven voor het aanvragen van een paspoort. Als je niet weet waar je vader is of je kunt hem niet benaderen kan er ook vervangende toestemming via de rechter aangevraagd worden. Ik vraag me alleen af hoe de situatie was toen je in Nederland kwam, misschien ligt het gezag wel alleen bij je moeder als ik jullie was zou ik informeren in je woongemeente(burger zaken) zij kunnen je verder helpen, succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij een verblijfs vergunning en een id kaart heb mag je met je moeder samen een paspoort aanvragen. Maar hier moeten je pa en ma wel gescheiden voor zijn zover ik het weet.. Zo een probleem had mijn vriendin vroeger ook maar ik weet het niet zeker meissie ga met je ma naar de gemeente
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook zonder mijn vader, samen met mijn moeder een id aan kunnen vragen, maar ik ben gewoon in Nederland geboren dus dat is wel een verschil, maar je hebt ook een verblijfsvergunning gekregen zonder je vader neem ik aan? Dan moet het toch geen probleem zijn? Sowieso als je 14 jaar bent is het verplicht om legitimatie op zak te hebben dus naar mijn idee moet het gewoon lukken! Zo niet, weten ze op het gemeentehuis wel wat je moet doen en kunnen ze je helpen..