mag mijn nichtje bij haar grootouders inwonen?

mijn nichtje van 17 (oktober 18) woont sinds vorig jaar bij mijn ouders en blijft er nu definitief wonen.Mijn ouders hebben samen aow en een huurhuis,is het mogelijk dat mijn nichtje zonder gevolgen voor mijn ouders zich daar laat inschrijven,of kan ik haar beter bij mijn man en mij in laten schrijven,wij hebben een koophuis,alleen geen kamer voor haar,ze blijft dus wel bij oma en opa wonen.?

b.v.d ria

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
4K

Het beste antwoord

Ja dat mag. Omdat ze nog geen 18 is worden ze niet gekort, en bestaat er zelfs een kans dat ze wat geld erbij krijgen omdat ze ook kosten hebben voor de verzorging van hun kleindochter.
Let wel: als ze 18 is geld dat voordeel niet meer, maar dan nog steeds worden uw ouders niet gekort.
Behalve uiteraard als uw nichtje zelf een inkomen heeft en bijvoorbeeld meebetaald aan de huur of kostgeld betaald.

Bij uzelf inschrijven scheelt uiteraard een hoop vragen, maar ik zou eerst even contact opnemen met de SVB om dit na te vragen

http://www.svb.nl/int/nl/aow/wonen_met_iemand_anders/eigen_kind/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
alvast bedankt voor uw antwoord.
mijn nichtje volgt een BBl opleiding ( 1 dag school,4 dgn werken) en heeft dus wel een inkomen,alleen wordt dit nog steeds door haar vader beheerd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als ze zich inschrijft bij haar tante en bij opa en oma woont, is de kant groot dat zowel opa en oma als je nichtje een boete krijgen, in verband met frauderen. Laat haar zich dus inschrijven op het adres waar ze daadwerkelijk woont.
http://www.svb.nl/Images/9180NX.pdf
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb zwart op wit van de belastingdienst dat het niet uitmaakt waar iemand daadwerkelijk woont, maar waar iemand ingeschreven staat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
https://plein66.nl/thoughts/11909
Heb je dit dan niet gevolgd? Dit gaat over geliefden, maar ik kan me voorstellen dat als je je nichtje bij je in hebt wonen en iemand klikt, je ook problemen krijgt.
fisbel
10 jaar geleden
Gehuwde AOW-ers met minderjarig inwonend(e) kind(eren) krijgen een gehuwden AOW, maar geen toeslag. De toeslag voor een alleenstaande AOW-er met inwonend minderjarig kind geldt nog wel. Er zijn vergevorderde plannen om te korten op het AOW-inkomen van ouders als er een meerderjarig kind of meerderjarige kinderen inwonen. Het laatste woord is hierover in Den Haag nog niet gezegd.
Zie:
http://www.anbo.nl/belangenbehartiging/inkomen/nieuws/geen-aow-straf-voor-samenwonen-ouder-kind
http://www.nu.nl/algemeen/3695288/toch-korting-bijstand-en-aow-bij-delen-kosten.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
allemaal bedankt voor de reacties.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bedankt voor uw reactie,ik zal zeker navraag gaan doen.