mag mijn nichtje bij haar grootouders inwonen?

mijn nichtje van 17 (oktober 18) woont sinds vorig jaar bij mijn ouders en blijft er nu definitief wonen.Mijn ouders hebben samen aow en een huurhuis,is het mogelijk dat mijn nichtje zonder gevolgen voor mijn ouders zich daar laat inschrijven,of kan ik haar beter bij mijn man en mij in laten schrijven,wij hebben een koophuis,alleen geen kamer voor haar,ze blijft dus wel bij oma en opa wonen.?

b.v.d ria

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja dat mag. Omdat ze nog geen 18 is worden ze niet gekort, en bestaat er zelfs een kans dat ze wat geld erbij krijgen omdat ze ook kosten hebben voor de verzorging van hun kleindochter. Let wel: als ze 18 is geld dat voordeel niet meer, maar dan nog steeds worden uw ouders niet gekort. Behalve uiteraard als uw nichtje zelf een inkomen heeft en bijvoorbeeld meebetaald aan de huur of kostgeld betaald. Bij uzelf inschrijven scheelt uiteraard een hoop vragen, maar ik zou eerst even contact opnemen met de SVB om dit na te vragen http://www.svb.nl/int/nl/aow/wonen_met_iemand_anders/eigen_kind/

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100