Hoeveel (procent van de) mensen hebben Autisme?

Naar mijn vraag: http://www.goeievraag.nl/vraag/merkt-lijdt-syndroom-asperger-anders.100466. Iedereen die daar post heeft wel een familielid (of een bekende, ect.) die autisme heeft. Nou wordt die vraag waarschijnlijk ook sneller open geklikt en beantwoord door mensen met autisme, maar het zijn toch al behoorlijk veel mensen vind ik.

Dus bij hoeveel mensen komt autisme voor, en is er verschil tussen westerse landen en niet westerse landen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

als je de kenmerken gaat bekijken dan heeft iedereen er wel iets van. maar officieel bevestigt is het dan ook niet. sommige mensen komen er zelfs nooit achter dat ze een vorm van autisme hebben. ik denk dat je gelijk hebt dat vele mensen om ons heen het hebben maar de ernst van het autisme is wel verschillend.
ik denk dat je dan ook niet kan zeggen hoeveel procent van de mensen het hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Tot voor enkele jaren, toen men enkel het klassiek autisme als ‘echt’ beschouwde, werd aangenomen dat autisme bij 1 op 2200 mensen voorkwam. Het Steunpunt Expertisenetwerken Vlaanderen spreekt nu al van 1 op 165. Als daarvan 1 op de 4 vrouw is, wil dat zeggen; 1 op de 110 mannen zou autist zijn en 1 op de 330 vrouwen. De uitbreiding van de definitie (met het syndroom van Asperger en PDD-NOS enzovoort) en de verbetering van de diagnose zouden de belangrijkste redenen zijn waarom dit cijfer zo spectaculair is gestegen.
fremar