Is de Cholera-epidemie in Haïti een bewijs van falende hulp ?

In veel landen ter wereld is actie gevoerd en geld binnengebracht na de ramp van januari jl.
Is er geen goede coördinatie, komt het geld verkeerd terecht of zijn er gewoon onvoldoende mensen in de
hulpverlening?
Je zou toch mogen verwachten dat er af en toe toch wel iets positiefs te melden valt i.p.v. deze menselijke ramp, of
ben ik te optimistisch?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat het land zo arm is en zo in de zorgen zit komt niet door 'de buitenlanders' maar omdat het volk zelf het vermogen mist om uit de modder te klimmen. Dat geldt voor meer arme landen. Ze beroepen zich steeds maar weer op hun armoe en verwachten steeds hulp van de rest van de wereld. Helaas is dat weggegooid geld, op zijn best verlichting van pijn, maar alleen op korte termijn. De cholera is daar, omdat mensen zo lang na de ramp nog steeds geen schoon drinkwater hebben georganiseerd. Natuurlijk hebben ze geen bekwame mensen, die een regering kunnen vormen. Bestuurders aldaar verrijken zich alleen maar. Ik denk dat we erin moeten berusten, dat die zulke volken gewoon niet overleven. het enige lternatief is het land overnemen en iedereen die zich daartegen verzet naar een strafkamp sturen. Dat is politiek niet haalbaar, dus dan blijft alleen de oorspronkelijke weg open. Falende hulp? Hulp faalt nooit, als je hulp met beide handen aanpakt en vooral je mouwen opstroopt. Als je niet voor jezelf, je familie en je landgenoten wilt zorgen, dan doet niemand anders dat en dat betekent het einde van je samenleving. Eigenlijk niet eens zo erg.
De noodkreet van de bevolking dat de cholera epidemie is veroorzaakt door de buitenlandse hulpverleners em militairen is het zoveelste bewijs van volkomen gedegenereerde bevolking. De 113 miljoen uit NL is precies 113 miljoen teveel gegeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zit heel veel waarheid in, bedankt !

Andere antwoorden (1)

Het begint er meer en meer op te lijken, dat het de regering en de bevolking aan daadkracht ontbreekt en daarom de schuld maar bij de hulpverleners gaan leggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:-))