als je in Nederland niet zelf kunt stemmen, kun je iemand daartoe machtigen. wat doet men in andere landen om stem niet verloren te laten gaan?

de vraag is dus welke oplossingen in andere landen al gebruikt worden om ook stemmen van burgers die verhinderd zijn, toch te laten meetellen? is bijvoorbeeld al ergens stemmen per e-mail mogelijk?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

In sommige landen kun je per post of e-mail stemmen als je niet persoonlijk in staat bent het stembureau te bezoeken, bijvoorbeeld door een lichamelijke handicap of tijdelijke afwezigheid.
Dit kan bijvoorbeeld in Duitsland (ook e-mail), Zwitserland (ook e-mail), Spanje en het Verenigd Koninkrijk.