Eens of niet eens?

Het getuigt van een gebrek aan emancipatie dat in veel openbare gebouwen de ruimte voor babyverzorging zich in het damestoilet bevindt.

Weet jij het antwoord?

/2500

Oneens. Je wilt een baby niet blootstellen aan de smeerboel op 'het heren'. Bij welk proefschrift zat deze stelling?

Oneens. Babyverzorgingsruimtes zijn 'veilige' ruimtes waar baby's gevoed kunnen worden op een wijze die alleen door vrouwen mogelijk is.

Klopt helemaal mee eens, dat zou in beide gelegenheden erbij moeten zijn... Totaal mee eens... De mannen mogen ook de lasten...

Eens, mannen zitten ook graag droog..... de baby te verzorgen!

Oneens, waarschijnlijk voor gekozen vanuit praktisch oogpunt, omdat vaak de damestoiletten groter zijn,meer ruimte bieden voor verschoonspulletjes, en dus automatisch geschikter zijn. Toegevoegd op 19-05-2009 21:53:58 Ik sta bij nader inzien niet voor 100% achter mijn antwoord ( maar laat het toch maar staan..)

Niet eens. De scheiding tussen heren en dames toiletten is een gebrek aan emancipatie.

Wees blij dat ze een babyruimte hebben. Soms is deze trouwens op het invalidentoilet, dat doorgaans properder is. Daarnaast is het nog steeds iets wat de vrouwen doorgaans doen, emancipatie of niet, zo is de natuur nu ook weer eens.

Helemaal mee eens. Het bevestigt namelijk een bepaald rollenpatroon: "De vrouw hoort voor de baby´s te zorgen". Naar mijn mening kan de man dat net zo goed doen en zou er net zo goed dus een babyverzorgingsfaciliteit in het herentoilet aanwezig kunnen zijn. Dus ja, gebrek aan emancipatie (gelijkheid tussen man en vrouw)

Oneens, het getuigt dat het zo hoort. Mannen horen te werken om hun gezin te onderhouden. En de vrouw hoort thuis te zijn om hun kind te verzorgen. De man moet hun vrouw bijstaan als de vrouw het niet aan kan.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100