Eens of niet eens?

Het getuigt van een gebrek aan emancipatie dat in veel openbare gebouwen de ruimte voor babyverzorging zich in het damestoilet bevindt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (9)

Oneens. Je wilt een baby niet blootstellen aan de smeerboel op 'het heren'.
Bij welk proefschrift zat deze stelling?
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
HAHAHA cijfers hebben aangetoond dat een dames toilet waaaaaaaayyyyyyyyyyyyy smeriger is....
AWM
14 jaar geleden
Echt waar?
Heb je die lucht wel eens geroken???
Maar als jij het zegt....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tampons, maanverband , inlegkruisjes (gebruikt)..op de grond etc etc..do i need to say more?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En dan wij heren maar denken dat het bij de dames zeer schoon is...weer een illusie minder ;)
Oneens. Babyverzorgingsruimtes zijn 'veilige' ruimtes waar baby's gevoed kunnen worden op een wijze die alleen door vrouwen mogelijk is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt helemaal mee eens, dat zou in beide gelegenheden erbij moeten zijn...

Totaal mee eens... De mannen mogen ook de lasten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eens, mannen zitten ook graag droog..... de baby te verzorgen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oneens, waarschijnlijk voor gekozen vanuit praktisch oogpunt, omdat vaak de damestoiletten groter zijn,meer ruimte bieden voor verschoonspulletjes, en dus automatisch geschikter zijn.

Toegevoegd op 19-05-2009 21:53:58
Ik sta bij nader inzien niet voor 100% achter mijn antwoord ( maar laat het toch maar staan..)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dames toiletten groter?? je verward ons met minder valide denk ik ;-)
(ik snap de verwarring wel hoor) hahahah
Niet eens.

De scheiding tussen heren en dames toiletten is een gebrek aan emancipatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wees blij dat ze een babyruimte hebben. Soms is deze trouwens op het invalidentoilet, dat doorgaans properder is. Daarnaast is het nog steeds iets wat de vrouwen doorgaans doen, emancipatie of niet, zo is de natuur nu ook weer eens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja ben je nou eens of niet eens? ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oneens.
Helemaal mee eens. Het bevestigt namelijk een bepaald rollenpatroon: "De vrouw hoort voor de baby´s te zorgen". Naar mijn mening kan de man dat net zo goed doen en zou er net zo goed dus een babyverzorgingsfaciliteit in het herentoilet aanwezig kunnen zijn.

Dus ja, gebrek aan emancipatie (gelijkheid tussen man en vrouw)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oneens, het getuigt dat het zo hoort. Mannen horen te werken om hun gezin te onderhouden. En de vrouw hoort thuis te zijn om hun kind te verzorgen. De man moet hun vrouw bijstaan als de vrouw het niet aan kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha ok...ik doe net of ik dit niet gelezen heb ok?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat mag, maar weet nu dat je het in ieder geval gelezen hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja ach..dat mensen zoals u nog bestaan zeg!! ''de vrouw hoort thuis te zijn'' bleeuuhh..ik walg van dergelijke uitspraken..of deze ''De man moet hun vrouw bijstaan als de vrouw het niet aan kan.
'' hahahahahahahahadat ''als de vrouw het niet aankan''....ik zie u niet zo snel een meloen door uw anus naar buiten persen..(ik neem aan dat u een man bent met zulke middeleeuwse gedachten) heb eerder meelij met u dan wat anders..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je toont hier in ieder geval geen enkel greintje respect naatje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt evenmin als u dat doet tegenover de vrouw...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We zijn samen getrouwd en hebben 1 kind en we zijn erg gelukkig samen dat we zelf ons kind op kunnen voeden. En mijn vrouw geniet van de vrijheid die ze heeft. Ze heeft geen verplichtingen tegenover een baas. Maar kan in alle rust ons kind opvoeden zoals wij het willen. Ik werk 40 uur per week en kan daar (gelukkig) mijn gezin onderhouden en ben daar heel erg gelukkig mee. Als jij denkt dat mijn vrouw ongelukkig is zit je er vierkant naast.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waar ziet u staan dat ik zeg dat een vrouw of uw vrouw ongelukkig is?? ik zie het niet staan hoor alleen dergelijke uitspraken als ''‘De man moet hun vrouw bijstaan als de vrouw het niet aan kan.
of:'' Mannen horen te werken om hun gezin te onderhouden.'' doet mijn tenen krommen..u moet geen woorden in mijn mond gaan leggen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"klopt evenmin als u dat doet tegenover de vrouw…"
ga ik er vanuit dat ik iets niet goed doet tegenover mijn vrouw, met als gevolg dat mijn vrouw niet gelukkig is. En nog vraag ik me af waarom jij je tenen moet krommen om deze uitspraken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
''de'' vrouw niet ''uw'' vrouw..goed lezen....
en ''ik ga ervan uit..'' is een aanname...om antwoord te geven op uw laatste vraag: omdat we in het jaar 2009 leven en vrouwen net zo goed als mannen (misschien wel beter) kunnen werken buiten de deur.als uw vrouw daar niet voor kiest moet zij dat zelf weten maar uitspraken zoals: Mannen horen te werken om hun gezin te onderhouden'' En de vrouw hoort thuis te zijn om hun kind te verzorgen gaat mij echt te ver en is te kort door de bocht..