Omdat die mensen nog nooit in de positie zijn gekomen waar de geoordeelde zich in begeeft.
Zou je ondergaan wat die ander op dat moment betreft, dan zou je anders praten.

Voorbeeld: ik had een heel negatief beeld over professionele kinderopvang. Ik bracht mijn kinderen naar iemand particulier. Toen ik door omstandigheden dat niet meer kon doen zat er niks anders op dan mijn kids aan te melden bij de kinderopvang. Achteraf was dat de beste keuze ooit geweest. En ik schaam me best wel dat ik er ooit zo negatief over dacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

1. vooroordeel is iets typisch menselijk. voor een eerlijke afweging van feiten, is het noodzakelijk dat je alle feiten kent. als je al oordeelt voordat je alle feiten kent spreek je een vooroordeel uit.
2. dat gebeurt niet alleen in Nederland, maar in alle landen en leefgemeenschappen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voorordelen komt overal voor. Vooroordelen doe je puur op jouw gevoel af zonder te redeneren met jouw verstand. Want als je die erbij haalt, weet je heel goed dat het het niet klopt.
Dus even veronderstelt, dat het niet alleen nederlanders zijn die dat doen (al een hele vooroordeel trouwens), mensen doen dat uit gemakzucht, automatisme, de weg van de minste weerstand e.c.t..