Volgens de Van Dale:

chip [tsjip] de; m -s
1 (meestal mv) dun plakje gebakken aardappel
2 uiterst klein onderdeel ve elektronisch apparaat voor dataverwerking; microprocessor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Jongen mensen zeggen sjips ouwe mensen tjips
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In nederland sjips.. plat gesneden aardappelen
In engeland is het tsjips. Friet gesneden aardappelen.

Toegevoegd na 34 seconden:
In nederland is het dus chips en in engeland friet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De goede uitspraak is tjips, omdat het een Engels woord is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een Engels woord, dus spreek je het uit als 'tsjips'.
Je zegt toch ook 'maikro tsjip' als je micro chip ziet staan en niet 'miekro sjip'?
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt wel gelijk.. maar ik zeg miekro chip :$ xD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zegt dus Maikro tjip. En geen tsjip.
amc
13 jaar geleden
Vind ik ook baasje. Ik heb het net nog eens geprobeerd en vooral als je het een paar keer achter elkaar zegt, hoor je duidelijk een 's' ertussen klinken.
De uitspraak is zonder s, dus idd tjips
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sjips is het goede antwoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik een zak chips koop, zeg ik: sjips.
Als ik het over de chips in mijn computer heb, zeg ik: tjips.

Maar officieel is het in beide gevallen 'tsjips'. Het is een Engels woord en de Engelsen spreken de 'ch' voor een klinker nu eenmaal uit als 'tsj'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is tsjips,met een nauwelijk hoorbare S en de engelsen houden de I korte aan dan de nederlanders.