Waardoor zorgen jongeren voor problemen?

Denk aan jongeren die andermans eigendommen vernielen, grof zijn of geweld gebruiken.
Komt dit door het thuis front, vrienden, verleden, verveling, school, etc.

***** ik had de vraag beter moeten formuleren: " Waarom zorgen - > bepaalde < - jongeren voor problemen? *****

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat jongeren problemen veroorzaken is een feit. Het is niet specifiek iets van deze tijd, maar iets dat al heel lang gebeurt. Jongeren zijn bezig zich los te maken van hun ouders door hun grenzen te verkennen. Ook kennen ze door hun veranderende lichaam soms hun eigen krachten niet.
Soms doen jongeren dingen die echt niet door de beugel kunnen, vaak samen met iemand anders of in een groep. Belangrijk is hoe hier door de opvoeders mee omgegaan wordt. Of zo'n vergrijp gebruikt wordt om de waarden en normen van de jongere bij te schaven of dat de opvoeders dit laten liggen of er soms zelfs om lachen.
Ook kleine kinderen doen dergelijke dingen. Zij maken uit jaloezie iets kapot of nemen een autootje mee naar huis dat niet van hen is. Hier begint het normbesef van het kind. Hoe de opvoeder op deze kleine vergrijpen reageert, is belangrijk voor kind. Dit is de basis van zijn normen en waarden.
Waarom en in wat voor vorm jongeren voor overlast gaan zorgen is een combinatie van factoren. Het heeft met het karakter van het kind te maken, maar ook met omgevingsfactoren zoals opvoeding en vrienden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ik denk dat het sleutelwoord daarin opvoeding is. dus niet vrienden/verleden/verveling/school maar inderdaad het thuis front.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Primair door ouders die niet bij machte zijn hun kinderen goed op te voeden. Vanwege de overbevolking komt dat steeds vaker voor.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Doordat opvoeden een moeilijk vak is waar veel mensen het veel te druk voor hebben. Mensen hebben zich laten wijs maken dat auto's, verre vakanties en goede banen belangrijk zijn en daardoor hebben ze geen oog voor waar het om draait.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Allereerst de waarden die je van thuis uit meekrijgt, of het ontbreken daarvan. Maar ook je eigen instelling, die bepaalt of die waarden ook de jouwe zijn geworden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik merk dat de ouders hier als hoodschuldige worden aangewezen maar vergeet niet dat de jeugd sterk onder invloeden van buitenaf staat, denk daarbij aan TV, film etc. De trend is om zoveel mogelijk weerstand te bieden aan gezag, of dat nu van ouders komt of van de maatschappij dat maakt niet uit. Ook de invloed van jeugd onderling speelt hier een grote rol, 'wij' spraken vroeger de meester aan met 'meester', tegenwoordig gebeurd dat met voornaam, de geloofwaardigheid van de 'opvoeder' of 'onderwijzer' wordt hierdoor aangetast.
Als je een 10-jarige gaat proberen uit te leggen waarom hij bepaalde dingen beter niet kan doen ontaard het al gauw in een discussie, je moet dan stevig in je schoenen staan om je standpunt over te brengen.
Er is echter geen handleiding voor dus sommige ouders doen dat ' op de tast '.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het is niet de ''jongeren'' daarmee duid je aan dat iedereen die tussen de 12-18 jaar is problemen veroorzaakt. wat niet zo is. het is een bepaalde groep die dat doet. er zijn heus wel ''normale'' jongeren die aan hun toekomst denken en een normaal leven leiden.

goed. even on-topic.

het gaat hier vooral om de aandacht die de ''jongeren'' krijgen als ze bijvoordbeeld iets slopen. ook ligt het aan hun opvoeding en hun omgevingsfactoren. kinderen van 12-16 zijn snel gemanipuleerd en dus zijn die al heel snel betrokken in een ''probleem-groep''ook als ze van hun ouders niet genoeg aandacht krijgen gaan ze mee in hun vriendengroep omdat die hen wel respecteren. zo krijg je al gauw Gangs.

door dit gedrag schetst men een beeld van de jongeren in het algemeen en zien ze iedere jongeren tegenwoordig als een ''crimineel'' terwijl iedere individu zijn eigen manier heeft van omgaan met zaken. als je de probleem jongeren goed benaderd is er niks aan de hand.

ik zelf ben 17 jaar oud en ik weet hoe het voelt om nagekeken te worden alleen omdat je een bontkraag draagt in de winter. of als je gezellig met vrienden in eht park zit meteen te worden ondervraagd door de politie omdat ze je verdenken van drugs op zak.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Is het wel zo, zorgt de mensheid in het algemeen niet voor meer problemen, door geen respect meer te hebben voor elkaar.

Mensen Accepteren, Respecteren en Comminuseren de belangrijkste vaktoren van de mensheid
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Te weinig aandacht krijgen.
Normen en waarden niet goed meekrijgen.
Agressie uit angst voor de toekomst.
Geen toekomstvisie hebben.
Geen doel in het leven hebben en zich daarom dus geen raad weten.
Groepsdruk.
Afzetten tegen alles wat vastzit of vaststaat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
LET OP! :O
niet alle jongeren zorgen voor problemen.
Bronnen: