waaraan herkennen jullie onzekerheid bij de ander? hierbij doel ik op waarneembare aspecten van onzekerheid!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Iemand die onzeker is, kan zijn onzekerheid proberen te verbergen door het te overschreeuwen door heel stellig de dingen te beweren die hij/zij zeker weet (of denkt te weten). Wanneer je die stellige beweringen in twijfel trekt, kun je een heftige reactie krijgen. Je haalt dan diens zekerheden weg en dat is niet de bedoeling. Als je daarmee doorgaat, kun je zelfs ruzie krijgen. Ruzie wil je natuurlijk niet, dus kun je het voorkomen als je beseft dat iemand alleen maar onzeker is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Door op de ogen te letten.
Je kunt heel veel uit de ogen halen, dus de manier waarop ze kijken is al van groot belang.
los daarvan de manier waarop ze zich gedragen en uiten.
Kijk maar eens naar poker.
Nu is het voor de leek lastig te zien maar hier kun je veel zien aan de ogen (gezichtsuitdrukkingen).
Maar als je bluft (en dus wat onzeker bent) dan verraden de ogen dat meestal.

Toegevoegd na 7 minuten:
Als iemand zeker is van zichzelf zal die gecontroleerde handelingen uit voeren, langzame rustige handelingen.
Bij iemand die wat onzeker is zul je vaker impulsieve handelingen die wat onrustig over komen zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als iemand steeds met zijn hand aan zijn haar of gezicht zit.
Als iemand begint te stotteren.
Wanneer iemand gebogen loopt/zit.
Als iemand rood wordt.
Als iemand overdreven veel make-up op heeft.
Wanneer iemand steeds negatief over zichzelf praat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Houding (beetje gebogen en naar de grond kijken).
Niet recht aankijken bij het voeren van een gesprek.
Slappe hand geven.
Zachtjes en hakkelend praten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mijn klasgenootje is weleens gebeurd dat ze is uitgescholden voor bilspleet, omdat 4de klassers haar bilspleet een keer zagen. Dat deden ze echt de hele tijd door, en ik kon zien dat ze niet lekker in haar vel zat.
Ze was de hele tijd stil en stond op het punt te gaan huilen. Ik zei zo: Ga dan naar onze mentor. Ze zegt: Nee, wil ik niet. Maar ik ben toch gegaan. Daarna is het nooit meer gebeurd. Dus als je onzekerheid merkt bij een ander, moet je er ook iets aan doen.
Daar merk ik iniedergeval onzekerheid aan.

Toegevoegd na 53 seconden:
En inderdaad, je ziet het vaak aan de ogen, en aan de houding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toppunt van onzekerheid vind ik toch het wegkijken.
Goeie tweede, gefrunnik met de handen
Kleine derde: zachtjes praten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik hoor als antwoorden op mijn vraag veel subassertief gedrag, maar wat denken jullie van ander gedrag: bewijsdrift, overschreeuwen, een houding aannemen dat je alles kunt en weet, het ego dus van de andere kant?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met name de (wat lelijkere) vrouw met een hoge positie denken zich altijd te moeten bewijzen, dit gebeurd vaak met veel poeha en bla bla bla. Kijk maar eens in het bedrijfsleven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou de heren (zowel lelijk als niet lelijk) kunnen er ook wat van ;p