Is mijn stelling waar: 1 (volwassen normaal) persoon ken iedereen op de wereld?

mijn stelling is dus dat iedereen iedereen kent via,
bijvoorbeeld, ik heb een oom in Groot-Brittannië wonen, die heeft daar vrienden (die ik niet ken) die vrienden hebben weer andere vrienden en kennissen (uit andere landen en culturen enzo) en ga zo maar door

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Je bedoelt waarschijnlijk six degrees of separation.
Dat is een theorie die ervan uitgaat die iedereen iedereen kent met maximaal 6 tussenstappen.

Van de week is een onderzoek bekend gemaakt waarin er tussen mensen op msn (onder miljoenen mensen) er 7.3 stappen nodig zijn om van een willekeurig iemand naar een willekeurig ander iemand te gaan.

Dus ja, je stelling is waar. Via via, via via via via via ken je iedereen. En niet alleen volwassenen, maar ook kinderen en 'niet normale' mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die bedoel ik, +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die wilde ik ook noemen. +1

Andere antwoorden (4)

Het is eens uitgezocht dat (bijna) iedereen binnen (ik dacht) 7 stappen aan elkaar te linken is. Uitgezonderd afgelegen volken of zoiets. Ik ben op zoek naar het betreffende artikel maar heb het nog even niet gevonden. Ik ben wel benieuwd of het internet daarin ook zorgt voor verkorting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De stelling zoals hij er nu staat is in elk geval onjuist. Je zou hem kunnen herschrijven naar: iedereen op de wereld is met elkaar verbonden door een netwerk van bekenden. Dan nog is het de vraag of hij waar is, want er zijn nog steeds stammen die vrijwel afgezonderd van de rest van de wereld leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, stelling gaat niet op. In de Amazone bijvoorbeeld wonen nog indianen die nog nooit contact hebben gehad met mensen buiten hun stam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee,daar klopt niets van! Mijn zoon bijvoorbeeld heeft vele vrienden,maar daar ken ik er bijna geen van.Ik begrijp echter wel wat je bedoelt,maar je stelt de vraag verkeerd..