Hadden bepaalde wijken 200 jaar geleden dezelfde reputatie?

In elke (grote) stad heb je wijken waarvan men zegt dat ze een zekere reputatie hebben. Is dit voor de bewuste wijken altijd (bijvoorbeeld 200 jaar geleden) al zo geweest? Of zijn verschillende sociale klassen in de loop der tijd verschoven van wijk naar wijk? Was bijv. wat nu een "slechte buurt" wordt genoemd 200 jaar geleden een "goede" buurt en viceversa met wat nu een "goede" buurt genoemd wordt? (Ik had graag bepaalde wijken in bepaalde steden bij de naam genoemd maar dat wordt misschien niet gewaardeerd..)

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee, dit hoeft zeker niet altijd zo te zijn geweest. Wat ik zelf merk in de wijk waar ik woon. 10 Jaar geleden was de buurt heel anders. Er hing een gezellige en respectvolle sfeer. Door de tijd heen verandert de samenleving. Mensen komen, mensen gaan.. Nu wordt deze wijk zeker niet meer als de 'goede' buurt van vroeger gezien. In deze stad is sinds 2 jaar een nieuwe grote nieuwe wijk gebouwd. Veel mensen die in deze straat woonde, zijn naar deze 'nieuwe wijk' die nu ook als 'goede buurt' wordt gezien verhuisd. Wat ik nu zeg is gewoon iets wat ik om me heen ervaar. Het hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn, dat als een bepaalde wijk een bepaalde reputatie heeft gehad dit na zoveel tien/honderdtallen jaren nog zo is. :)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100