Kan je boven je 55e vrijwilligerswerk gaan doen als alternatief op een sollicitatieplicht?

Wanneer je voor 12 uren wachtgeld krijgt tot je pensioen en dus een sollicitatieplicht hebt en je bent boven de 55 jaar, mag je dan i.p.v. solliciteren ( wat toch geen baan oplevert) diezelfde tijd nuttiger besteden, maar dan aan vrijwilligerswerk?

Toegevoegd na 12 minuten:
Ik heb geen inkomen nodig, ik heb wachtgeld tot mijn 65e en dit moet worden aangevuld op mijn huidige baan. Ik werk nu 24 uur en ga naar 16 uur.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

De antwoorden die gegeven zijn tot nu toe, zijn waar, zou eraan toe willen voegen dat vrijwilligers werk op den duur ook betaald werk kan worden!

Ik ken iemand die het zo leuk vond, ook de werkgever was vol enthousiasme dat ze er een betaalde baan aan over hield, dus je weet maar nooit.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De ene 10 punten is de andere waard

Andere antwoorden (3)

Met de sollicitatieplicht wordt beoogd dat je uieindelijk weer in je eigen levensonderhoud moet kunnen gaan voorzien: oftewel weg uit de uitkering en naar een betaalde baan.
Vrijwilligerswerk is zeer zinvol (het zou wat mij betreft mogen), maar het levert je geen inkomen op dus niet passend binnen kaders de sollicitatieplicht. Helaas...
13 jaar geleden
Dat moet je met je coach van de uitkeringsinstantie overleggen. In sommige gemeentes kan het wel, in anderen niet,en in weer anderen valt er over te praten of zijn ze er over aan het praten.
13 jaar geleden
Dat je boven de 55 bent wil niet zeggen dat je geen betaalde baan meer kunt krijgen ik ben ook boven de 55 maar ben net van baan verandert kan dus nog steeds. En jij hebt gewoon een sollicitatieplicht dus moet je solliciteren