Waarom zijn Rizzla blauw vloetjes anders als normale vloetjes?

Als iemand een joint maakt doet hij/zij dat meestal met rizzla blauw, smoking of rijstevloe. Waarom zijn de oudewetse vloetjes daar niet goed voor?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
10.2K
Cryofiel
14 jaar geleden
Vloetjes?

Het beste antwoord

Een heel belangrijke reden is: de joint dooft als er niet aan getrokken word!
Bij andere vloei rookt hij op, en das zonde toch!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Blauw is rijstevloei. Er zijn genoeg mensen die dit ook gebruiken bij normale tabak. Men beweert dat het lekkerder is, net zoals je niet gegommde vloeitjes hebt, hier scheur je een rand je af om de vezels te laten hechten. Kwestie van smaak dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens de fabrikant: Niet zomaar een licht vloeipapiertje, maar het enige echte lichtgewicht vloeitje.

Daarnaast bracht Rizla hierop een variant op de markt met de uitleg dat men inspeelde op de vraag naar king-sizesigaretten. Het is echter een publiek geheim dat deze vloeitjes voornamelijk door cannabisrokers worden gebruikt om een joint mee te rollen. Ze zijn meestal zo'n 12 cm lang en van dunner papier gemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Waarom zijn Rizzla blauw vloetjes
anders als normale vloetjes?"

Je zegt:

"Als iemand een joint maakt
doet hij/zij dat meestal
met rizzla blauw, smoking of rijstevloe."

Tja, dáár zijn die Rizla blauw-vloeitjes,
Smoking of rijstevloei dus voor,
voor een joint dus;

en als je vraagt:
"Waarom zijn de oudewetse vloeitjes
daar niet goed voor?"

omdat dát (voor mij) het zelfde zou zijn,
als een joint draaien met kranten-papier,
niet te roken dus;

en bovenal omdat die joint dan,
na één keer opgestoken te hebben,
in één keer weg zou branden;

die Rizla blauw-vloeitjes, of Smoking-vloei,
zorgen er dus voor,
dat die joint, na één keer opsteken,
niet gelijk helemaal wegbrand;

die joint zal dus weer uitgaan, gelukkig,
want anders zou 'weed roken'
een hele dure hobbie gaan worden...