Waarom is er nog altijd zoveel controverse rondom homoseksualiteit ?

Doen homo's en lesbiennes er iemand pijn mee ? Zijn ze tot overlast ? Wat is het dat er zoveel strijdige meningen zijn rondom homoseksualiteit ? Hier op goeie vraag net zo goed als in het dagelijks leven .

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Er is een bepaald plan voor de mensheid die door sommige mensen opgetekend is en dat is; geboren worden, trouwen, kinderen krijgen. Gaat heen en vermenigvuldigt u! Homosexualiteit past niet in dat rijtje thuis. Sex is iets waar niet van genoten dient te worden en alleen maar voor het nageslacht. Homosexuelen planten zich niet voort en zijn in strijd met de norm...
Duidelijk niet mijn mening, natuurlijk....hoe minder mensen zich voortplanten hoe beter. Maar ik vermoed dat dat ergens de oorsprong is. Daarnaast heb je natuurlijk de machos die denken dat elke homo ook op hun valt en die voelen zich bedreigd...

onzin
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Afwijkend van het 'normale' en "dus" door sommigen te veroordelen of sterk af te wijzen. Of nog erger:te vervolgen.
Direct overlast wordt niet bezorgd wel irritatie omdat het niet wordt geaccepteerd/gedoogd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben hier heel gemakkelijk in...

Ik ben lesbisch. So what...

En als dat niet past in het denkbeeld van iemand anders dan moet die mij maar vooral met rust laten...

Take it or leave it...

Maar ik sluit me verder aan bij het verhaal van 'Pikkebaas'...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, Christenen zouden er moeite mee kunnen hebben omdat in de bijbel staat (schijnt te staan) dat dat niet hoort. Ik zelf heb er geen problemen mee. Ze doen niemand kwaad.

Als echter alle homo's zich zo zouden gedragen als oppernicht Gordon, dan kan ik me voorstellen dat mensen er heel snel heel erg genoeg van krijgen.
Dat hij aan paalzitten doet: prima, moet hij zelf weten, maar val daar aub een ander niet mee lastig.
Ik val anderen toch ook niet lastig met mijn sexleven (daar valt momenteel ook niet veel over te zeggen trouwens, zucht).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ach wat lief die zucht van je....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De bijbel is geen geheim boek hoor, dat homosexualiteit een zonde is schijnt er dan ook niet in te staan. Het staat er gewoon in, in meerdere verzen o.a.: Genesis 19:1-13; en Leviticus 18:22.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Amen!
Ik kan wel net zoals iedereen schijnheilig gaan zeggen dat ik er heeeeelemaaaaal geen probleem mee heb, maar zo werkt het nu eenmaal niet altijd.
Bewust zal ik nooit een homo discrimineren, maar ik moet eerlijk zeggen dat wanneer ik twee mannen hand in hand door de straat zie lopen, ik daar toch anders op reageer dan wanneer het een man en een vrouw is. Het valt op, het is anders dan de norm. Het zijn van die kleine dingen die dan ineens de kop opsteken, zo had ik een huisgenoot die homo was, vond ik geen punt, maar toen hij samen met zn nieuwe vriendje ging douchen vond ik het ineens een beetje raar..
Uiteindelijk gaat het ook gewoon om blootstelling. Als je eenmaal homo's kent (of watvoor andere minderheid dan ook) kom je er ineens achter dat het ook gewoon mensen zijn..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is helemaal niet erg om ergens moeite mee te hebben. Tolerantie betekent niet dat iets je niets uitmaakt (dat is namelijk onverschilligheid) maar dat je iets van anderen accepteert ondanks dat je er moeite mee hebt. Als jij wel eens moeite hebt met homoseksualiteit, maar bewust probeert om niet te discrimineren, ben je een tolerant mens. Daar kunnen we er meer van gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:) ja. Punt wat ik vooral probeer te maken, is dat veel mensen zeggen geen negatieve gevoelens bij homoseksualiteit te hebben, en dat eigenlijk wel hebben. Dat is een belangrijke voedingsgrond voor het blijven bestaan van discriminatie. Kritisch naar jezelf blijven kijken is de oplossing.
Ik heb totaal geen problemen met homoseksualiteit. Als je het hebt over overlast. Dat is wellicht een beetje overdone. Het is alleen wel zo dat een bepaalde groep hun libido en interesse voor de man nogal expliciet etaleren en ja dat vind ik best irritant soms. Aan de andere kant ken ik genoeg homo's die heerlijke mensen zijn. Overigens vind ik heteroseksuelen die dat gedrag hebben net zo irritant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat komt omdat het natuurlijk is en onnatuurlijk gemaakt wordt...

Als dat er nu niet was, was er totaal geen probleem...

De kerk is de oorzaak daarvan, met hun celibataire visie, dat zaaddrogerij-programma... Jij zou eens moeten weten hoeveel mensen zeggen dat ze celibatair zijn en hoeveel dat er ook werkelijk zijn... Je zou schrikken van het percentage... In mijn schatting zou dat 99% zijn of nog meer...

De kerk is er de oorzaak van...

vandaar...

Maar er zijn andere kerken die het nog droeviger maken... De islam, daar mag de man 4 vrouwen en die 3 mannen die erover blijven krijgen de doodstraf als ze bij elkaar troost zoeken, dat is nog van de gekkerdere...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Over veel onderwerpen bestaan controverses, echter is het in het geval van homoseksualiteit iets dat angst inboezemt en door onwetendheid vooroordelen veroorzaakt. Veel mensen zijn er vaak voor zichzelf niet uit hoe ze er tegenover staan en misschien wel zichzelf zien. Als mensen hier dan over praten kan dit vaak heftige reacties veroorzaken.

Vanuit een sociaal oogpunt is het vaak gericht op 'normaal' gezinsgedrag. De maatschappij heeft een opvoedingsbeeld van 'vader' en 'moeder'. Deze combinatie is logischerwijs de enige natuurlijke band die kinderen voort kan brengen (dus de soort kan veiligstellen). Daarmee is dus een situatie waarbij dit beeld niet voldoet beangstigend, maar voor sommige mensen ook onjuist. De kerken (Christen, Islam, Joods, Katholiek) gooien daar nog eens olie op, want volgens hen spreekt het boek dat zij volgen over 'ziekte' of 'dwalen' wanneer je anders bent. Vergeten wordt dat de meeste van deze boeken geschreven zijn vanuit menselijk inzicht in de sociale structuren en de natuur om hen heen van duizenden jaren geleden. Ze hadden nog nooit van apen gehoord die het zelfde gedrag vertoonden, of van vissen die van sexe veranderen wanneer de groep dat vereist.

Ik sta open voor verschillende geaardheid van anderen, ook al zie ik het niet als verstandig. Dat is mijn keuze, echter vind ik dat een ander net zoveel rechten heeft als ik en dus mag iemand zijn leven leven zoals zijn situatie (verschil in religie, geaardheid, politieke ideeën, levensovertuigingen) dat voorstaat.

Helaas denkt niet iedereen zo. Daardoor ontstaat discussie en bij gebrek aan argumenten aan een van beide zijden conflict.

Zoals ik al bij een andere vraag heb aangegeven, is het belangrijker om 'homoseksualiteit' niet als anders te zien, maar te gaan accepteren als onderdeel van wie we als maatschappij zijn.

Toegevoegd op 14-05-2009 11:40:16
Overigens is 'homofilie' volgens mij niet zoiets als alleen maar 'homoseksueel' zijn. Je bent volgens mij gewoon geheel anders ingesteld dan een heterofiel. Met andere woorden, je reageert anders op veel dingen in het leven. Daarmee even aangevende dat waar men meestal de 'onvrede' mee heeft bij een 'homo', slechts een deel is. Hoe iemand sex heeft en met wie moet niet uitmaken. Het feit dat iemand een bepaalde persoonlijkheid heeft, is toch het belang? Tjsa, en voor veel mannen kan dat wat gevaarlijk zijn, want homofiele mannen worden vaak leuker gevonden door vrouwen. ;) Hoe dat bij vrouwen andersom zit weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier kan ik eg boos om worden
Als men zegt ja maar hij is homo
Ik zegt dan meestal als hij tuinman was geweest had je dat dan ook gemeld.
En dan hoor ik meestal hoezo wat bedoel je
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach joh, waarom boos worden. Ik vraag me altijd af waarom mensen reageren hoe ze reageren. Soms heb ik zelfs medelijden met mensen die blijkbaar hun blikveld zo hebben vernauwd dat ze alles en iedereen die anders is veroordelen. Wat mij intrigeert is het waarom erachter.
Ha, die Smiley-D;

Ik denk dat het nog steeds zo is dat men zich in het algemeen afzet tegen dat wat anders is dan zijzelf en de mensen om zich heen. Door de emancipatie van homosexuelen zijn deze beter zichtbaar geworden in de maatschappij en is het voor de goegemeente ook makkelijker worden om er tegenaan te schoppen. Mensen die een andere sexuele voorkeur hebben die ze niet buiten de relatie uitdragen zijn niet zo zichtbaar en zullen deze problemen dan ook minder snel tegenkomen.