Waarom is het voor sommige mensen zo moeilijk om IK HOU VAN JOUte zeggen?

En dan bedoel ik niet de uitspraak, maar de woorden...

Toegevoegd na 2 uur:
http://www.youtube.com/watch?v=PUdWDNFxa2o

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
12K

Het beste antwoord

Het is een uiting van een intens liefdevol gevoel, en sommige mensen hebben moeite dit gevoel uit te spreken. Ik vind het te respecteren als dit welgemeend word uitgesproken. Het gevaar is ook dat we, ik hou van je erg gemakkelijk gebruiken. Je bent er dan van af om te omschrijven wat je voelt. Toch dekt het redelijk de lading van liefde gevoel. Kunstenaars poëten dichters hebben miljoenen woorden en kleur gebruikt om liefde te verklaren. Maar het mooieste komt nog. De liefde die je verklaard door te zeggen ik hou van je is bij iedereen anders dus de jouwe is uniek, immers jouw stem jouw lichaamstaal jouw gevoelens zijn nooit dezelde als bij de ander. De ontvanger van deze woorden gaat met het gevoel van liefde bevestigen, maar alleen als de wederzijdse betrokkenheid volledig aanvaard wordt. Elkaars gevoel en taal verstaan, is toch mooi. Als je diep over de diepste liefde gevoelens nadenkt zeg dus nogal wat en dit is voor sommigen moeilijk. De een komt met een pracht van liederlijk en dichterlijke omschrijvingen. Voor de ander is ik hou van jou al moeilijk genoeg. Het zijn de zinsnede`s die je maar misschien maar een paar keer hoort in je leven, koester die dan maar, want get is geweldig als dit overkomt. Elkaar verbinden en begrijpen. Elkaar in de ogen kijken spreekt boekdelen, dus zonder woorden. De paradox is eveneens mooi dat verschillende mensen uit liefde met elkaar optrekken. Twee verschillende personen die onafhankelijk samen delen.
De geest verrijkt zich door wat hij ontvangt, het hart door wat het geeft....Ik hou van jullie allemaal.
Addy
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

In sommige gevallen omdat je niet meer van elkaar houdt, hoewel je uit gemakzucht bij elkaar blijft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een hele goeie vraag!

Ergens kan ik me voorstellen dat mensen er moeite mee hebben omdat het misschien voelt als jezelf 'intiem blootgeven'. Of wellicht de gedachte dat 'de ander het toch wel weet' en het dus niet uitgesproken hoeft te worden.

Ik heb er zelf absoluut geen moeite mee, ook niet met het uitspreken van waardering of respect. De mensen van wie ik hou weten dat, ik laat het ze zien en horen. Ik hoef bij een (definitief) afscheid dan ook nooit spijt te hebben dat ik deze vier woorden niet heb uitgesproken.

Ben benieuwd naar de andere reacties.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan leg je je zo vast als je dat zegt!!

en hoe is iemand opgevoed als er vroeger geregeld tegen je gezegd werd Ik hou van jou dan maakt het het ook makkelijker om het later zelf te zeggen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat "houden van" soms tot een vanzelfsprekendheid verworden is......maar zo mag het niet benaderd worden. Ik zou iedereen willen aanraden de letterlijke woorden "ik hou van je" eens te zeggen tegen degene waar je ook van houd, alleen die woorden niks erbij en geen waarom.
Het heeft 38jaar geduurd voor ik het tegen mijn moeder zei en ik herinner het me nog als de dag van gisteren, en idd nu kan het niet meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen die daar moeite mee hebben proberen gewoon eerlijk te zijn. Houden van is soms een moeilijk te duiden gevoel, iedereen heeft wel eens een meningsverschil met zijn of haar partner, wie eerlijk is heeft dat 'houden van'-gevoel op dat moment wat naar de achtergrond verdrongen en dus moeite om dat te zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat sommige mensen het moeilijk vinden om "ik hou van jou" te zeggen omdat ze dat nogal theatraal vinden klinken, "dat weet je toch" zeggen ze dan, "dat hoef ik toch niet steeds te zeggen".

Maar ja een gemeend "ik hou van jou" is wel heerlijk om te horen.