Bestaat er wetenschappelijk gezien een grappigste grap?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Is dat niet een kwestie van smaak?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Iedereen moet dan de grap grappig vinden. Sommigen die gaan er om lachen, anderen niet. Bijvoorbeeld als iemand valt of struikelt, lachen mijn vrienden wel, maar ik niet.
Ritsuka
6 jaar geleden
Nee, want humor is voor iedereen anders
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bij Monty Python was iemand die een mop had gemaakt waarbij jij je dood lachte, die werd vertaald naar het Duits en als geheim wapen ingezet tijdens de oorlog.
LeonardN
6 jaar geleden
@alien77 Nee, de grappigste grap hoeft alleen grappiger te zijn dan de tweede grappigste grap. Het zou best kunnen zijn dat dat een grap is waar maar 1miljoen mensen om moeten lachen. Als de tweede grap maar 999.950 laat lachen. Het is dus niet een kwestie van smaak. Maar van statistiek.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@LeonardN, ik snap steeds meer waarom jij die avatar gekozen hebt ;-)
LeonardN
6 jaar geleden
In principe is het precies wat het antwoord beschrijft. Probleem is natuurlijk dat er haast eindeloos veel grappen bestaan, en je ze moeilijk allemaal kan testen.

Het beste antwoord

Het is natuurlijk een kwestie van smaak, maar er is onderzoek gedaan door Prof. Richard Wiseman naar de grap die in het algemeen het meest grappig wordt bevonden (dit betekent dus niet dat deze voor iedereen grappig is). Voor het onderzoek is een website opgezet waar mensen een grap/mop konden insturen en elkaars grappen beoordelen. Na 40.000 ingezonden grappen en 1,5 miljoen beoordelingen werd deze grap het beste beoordeeld:
Er lopen twee jagers met hun geweren in het bos. Opeens zakt een van de twee in elkaar, en de ander raakt in paniek. Hij pakt zijn mobieltje, en belt 112:
"Goedemiddag, waar kan ik u mee helpen?"
"Volgensmij is mijn vriend net doodgegaan! Wat moet ik doen?"
"U moet eerst zeker weten dat hij dood is"
-KNAL-
"Ok, hij is dood, en nu?"
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
LeonardN
6 jaar geleden
+Het blijft natuurlijk altijd een subjectief onderwerp, maar door gewoonweg zoveel mogelijk mensen zoveel mogelijk dezelfde vraag te stellen over een subjectief item kan je een aardig beeld krijgen van iets. Dat zegt dan nog steeds niets in objectieve zin. Uiteindelijk kan je het nog steeds de slechtste grap ooit vinden. Maar meningen kan je inderdaad meten, zo worden haast alle jury- en publieksprijzen/awards bepaald.

Andere antwoorden (1)

net als een mening en gedachten ,dat verschilt dus van persoon tot person dus nee bestaat niet.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Antoni
6 jaar geleden
Je kan een heel grote groep mensen vragen wat zij indidueel van een groot aantal grappen de grappigste vinden. Zo kan je bepalen wat de grappigste grap is. De grap die het meest als grappigste wordt genoemd, is dan de grappigste grap.