Waarom werken sommige mensen 60 uur per week? Hebben ze geen andere interesses zoals stappen, sporten, strips lezen of muziek luisteren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.6K

Antwoorden (13)

Omdat ze een dure auto of huis willen kopen of een partner hebben die van winkelen houdt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meestal zijn dat geen mensen in loondienst maar met een eigen zaak, en / of mensen die vaak ook nog eens liefde hebben voor hun vak of van hun hobby hun werk hebben gemaakt.

Mijn man werkt ook regelmatig zoveel uur, maar dat is meer liefhebberij dan dat dat van zijn baas perse moet ; menig avond kruipt hij achter de PC voor werk, vooral als hij een ingewikkeld ('spannend' ) nieuw project heeft. Natuurlijk heeft hij wel andere interesses, heel veel zelfs (al zijn stappen, sporten en strips lezen daar ZEKER niet bij, maar luistert hij wel onder het werk altijd muziek).

Maar ach, zijn werk is zijn hobby ook wel een beetje. En ik denk dat-ie knettergek zou worden als hij minder uren zou moeten maken. Hij krijgt nu zijn vakantiedagen al bijna nooit op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lief dat je het zo positief inziet (a)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou niet weten waarom niet ; of hij nou zit te forummen (zoals ik) of met zijn werk bezig is, met zijn tweeen 's avonds tegenover elkaar achter de laptops is al een stuk gezelliger en levert heel wat meer communicatie op dan samen voor de teevee !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan je verzekeren dat ook veel mensen in loondienst zo werken. Dat snap je soms echt niet. Gekscherend wordt die collega's vaak gevraagd of ze hun slaapzak op het werk hebben liggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien vinden ze het stiekum toch wel leuk ? En mijn man werkt overigens inderdaad in loondienst trouwens...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan allerlei redenen hebben: weinig andere interesses buiten werk, werk te leuk vinden, geen privacy thuis, prestatiedrang enz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha.. inderdaad, hij is nog jong (van geest), 16 blijkbaar. Als hij ooit klaar is met zijn Donald Duckjes en ontdekt dat hij met promoties altijd wordt overgeslagen ten faveure van mensen die wel gemotiveerd zijn, dan wordt hij misschien nog wel wijzer :)
Goeie vraag! Vraag ik me ook al tijden af. Voor sommigen zal het zijn omdat 'het zo hoort', je 'moet' carriere maken, je 'moet' je werk leuk vinden en je 'moet'alles over hebben voor je werk.

Verder de druk om toch een zo groot mogelijk huis te hebben en 6 keer per jaar op vakantie te kunnen en die gigantische flatscreen die je 'vrienden' ook hebben.

Ik weet het niet. Zelf werk ik om te leven en vind ik een gewone fulltime baan van max 40 uur meer dan genoeg. Er zijn nog zoveel andere leuke dingen te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik werk ook minimaal 60 uur in de week..
Zelf in loondienst 40 uur in de week..
En daarbuiten werk ik ook nog in de zaak van mijn vriend..
En toch heb ik genoeg andere interesses..
Maar ik moet ook toegeven, dat ik wel een luxe leventje heb..En daar doe ik het ook voor, om dat te kunnen houden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zijn mensen bijvoorbeeld; een manager in een restaurant. Of een ober in een kokhuis. Het kan een teamleider zijn bij een bedrijf...
Zulke mensen werken zelfs meer als 60 uur in de week.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
om nog een beetje rond te komen want een groot deel van dat beetje wat wij verdienen gaat ook nog naar de belasting die er ook nog onzinnige dingen mee doet!!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze maken van hun hobby hun werk... Daarom kunnen ze zo lang ermee doorgaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
net zoiets als XiniX doet met GV?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:lol:
Spreken jullie elkaar ook nog wel buiten GV om ? ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja als GV dicht is dan is er weer tijd om te praten... maar meestal gaat het per msn... ;-)
Sommige mensen moeten zoveel uren maken omdat ze het geld gewoon heel hard nodig hebben!
Niet voor de luxe, maar puur vanwege de noodzaak!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb jarenlang dubbel fulltime gewerkt. Nee het was niet voor het geld, want dat was een schijntje. Ik heb er veel van geleerd en in mijn verdere leven kunnen gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige mensen werken gewoon heel veel uren puur voor het geld en er zijn ook veel mensen die het gewoon puur leuk vinden om te werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die JohanTerWeide;

Ik heb ook tijden gekend dat ik loondienst 60 uur en meer per week werkte. Dat is niet altijd een keuze; soms brengt de verantwoordelijkheid voor je werkzaamheden met zich mee dat je niet op de klok kunt kijken of het al tijd is om te stoppen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vraagstelling is eigenlijk niet juist. De vraag zou moeten luiden: heben mensen die 60 uur of meer per week werken nog tijd voor hobbys?

Ik kan je zeggen dat dat zeker het geval is. Zelf heb ik altijd lange dagen gemaakt. Kwam vaak om 7, 8 of 9 uur thuis en was zaterdags bezig, alles met veel plezier.
Daarnaast maak ik 's avonds tijd om te sporten (hardlopen, batminton, tennis). Meestal 5 x per week.

Mijn buren weten amper wat ik doe. Dat is meestal ook zo bij anderen.
Je weet niet wat anderen voor hobby's hebben. Misschien verzamelen ze postzegels, puzzlen ze, of houden zich bezig met boeken lezen, of schilderen.

Stel dus niet te snel je conclusies.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een goede vriend van mij is ook zo iemand, hij is echt een workaholic, zit regelmatig nog tot midden in de nacht te werken en in het weekeinde. Deels omdat hij het leuk vindt en deels uit gevoel voor verantwoordelijkheid voor zijn werk.
Maar tijd voor hobby's heeft hij zeker nog: hij gaat regelmatig naar film en theater, doet aan hardlopen en motorrijden, afspreken met vrienden, etc.
Dit zijn vaak hele actieve mensen, die altijd bezig zijn en veel energie hebben.