Slappe mannen in de geschiedenis en heden?

(als navolging op de vraag "krachtige vrouwen in de geschiedenis en heden")
Welke mannen hebben het totaal verknald tijdens hun optreden waar ze volledig achter stonden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Enorm zielig dat mensen minduimen geven voor afwijkende meningen over hetgeen subjectief is ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En jammer dat je je antwoord hebt weggehaald! Daar stonden toch ook goeie voorbeelden tussen?

Het beste antwoord

Al de Pauzen.

Die mannen zouden beter moeten geweten hebben,dat men om christus na te volgen geen wereldlijke titel als Pontifex Maximes moet aannemen!!!

Geen kledij moet aantrekken die je onderscheid van een gewone mens en in geen paleizen moet gaan wonen!

Maar in het rijtje wereldlijke leiders gaan we er Ceauşescu er nog bij plaatsen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (17)

Jack de Vries.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
George W. Bush! Zowel senior als junior!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Premier Chamberlain van Groot-Brittanië.
Die dacht dat hij voor "Peace in our time" gezorgd had door het Verdrag van München..
Want Hitler had beloofd geen landen meer binnen te vallen. Jaja..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
saddam hoessein
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom deze min de vraag was toch ..
Welke mannen hebben het totaal verknald tijdens hun optreden waar ze volledig achter stonden.
ik meen wel dat hij t behoorlijk verknald heeft
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De min komt niet van mij, maar hoe zeer ik deze man ook veracht, toch is hij in mijn ogen niet een zwakke leider. In tegendeel. Het feit dat hij afgezet is heeft niets met zijn kunde te maken, maar eerder met het feit dat hij 'weg' moest onder elk beding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar hij heeft het wel totaal verknald tijdens zijn optreden want wat hij deed stond hij wel achter.. dat is de tweede vraag
Philip Rosedale , oprichter van Second life . Hij dacht met de opening van zijn virtuele wereld de mensheid te dienen terwijl we nu met zijn allen de Virtuele Valkuil in lopen. Zo zijn er van mensen die op internet opereren nog wel een paar te noemen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De laatste keizer van China (Pu Yi) stierf als een simpele tuinman.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
capthavoc
13 jaar geleden
Ja een slappeling kan je het echt niet noemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij was wel een slappeling in de vorm van dat hij geen gezag uit kon oefenen, ondanks zijn functie/titel. Daar waar zijn voorgangers met succes complete legers bij elkaar mobiliseerden om oorlogen te voeren, zat Pu Yi gevangen in zijn eigen wereld/stad. Toegegeven, hij is zo opgegroeid in een min of meer beschermde omgeving als enig kind (dus geen competitie van broers of andere directe vijanden), dus uiteindelijk kon hij er ook niets aan doen dan zich te laten manipuleren. Eerst door de eunuchs en zijn grootmoeder (?), later door de anderen die het bestuur van China op zich namen. Hij is niet voor niets bekend als de marionettenkeizer en daarmee kwalificeert hij als een van de zwakkere mannen van de geschiedenis.
Dirk S ( de d.s.b bank.)
Duizenden gezinnen in de problemen door die geweldige
koopsompolissen van zijn bank.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De koning van Engeland Edward II : die als enige verdienste had ,dat zijn portret gebruikt werd als koning in een kaartspel

Prins Filip van België als goeie tweede.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Rrhwp;

Uit de recente historie; oud-vicepresident van de VS Dan Quayle, king of fail.
En eentje vanvroeger; keizer Nero.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slappe mannen in het heden zijn de mannen die nu proberen een regering samen te stellen in ons eigen land.
Het eindeloze gedelibreer en partijpolitiek geharrewar, mondt er steeds in uit dat de politici met hangende schouders en pootjes weer bij de koningin moeten aankloppen. Denk je ook niet dat zij dit dan ook denken zal?

Slappe mannen in het verleden waren juist Oranjes, Stadhouder Willem V bijv. helemaal geen leiderstype, liet zich zelfs Holland uitzetten, (niet Nederland) en moest samen met zijn vrouw Wilhelmina van Pruissen, in Nijmegen gaan wonen. Zijn vrouw pikte dit niet en zij zorgde ervoor dat ze terug mochten komen.
Johan Willem Friso, stadhouder van Friesland was een ziekelijke man, als veldheer weinig capabel. Hij zakte met zijn paard door het ijs en zijn vrouw Marijke Meu, die eigenlijk Maria-Louise van Hessen-Kassel heette, fungeerde daarna als stadhouder van Friesland, hetgeen ze niet onverdienstelijk deed.
De Oranjes waren geen veldheren en waren geen edelen die en hof konden voeren. Amalia van Solms, de vrouw van
Frederik Hendrik was degene die dit opbouwde.Zij wilde dat het hof opgelijke voet kwam met dat van Engeland en Frankrijk. Zij zorgde er ook voor dat Willem II trouwde met Marie Stuart, dochter v.d. Engelse koning.
Het feit dat ze met sterke vrouwen getrouwd waren heeft ze eigenlijk gered.
amc
13 jaar geleden
Anton Mussert, oprichter en leider van de NSB. Hij was een zeer slappe en meelopende figuur die zich keurig voor het karretje van de Nazi's liet spannen.

Helaas was de man familie van mij, niet iets om trots op te zijn....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slappe mannen blijven anoniem en zul je dus nergens tegenkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koning Willem III
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan geen precieze namen noemen, maar ik denk dan aan vele leger- opperbevelhebbers in de 1e wereldoorlog. Bepaalden met een paar lijntjes op de kaart de slag, leefden in een kamertje en voerden daar hun adviezen en bevelen uit terwijl ze nog nooit een loopgraaf hadden gezien.

Of aan de zogenaamde wijze mannen die eens der tijd Afrika hebben ingedeeld, met vijandige stammen in een gebied.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de popgroep Millie Vanilie

hebben alleen maar play back gedaan

super afgang voor ze
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
willem aantjes, altijd grote praat over ethiek en geloof, maar ik geloof dat hij niet erg kosher was in de oorlog
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geert Wilders. Van alles beloven aan de kiezer, maar er dan zelf tussenuit piepen (Gem.Raad Den Haag). En nog geen 12 uur na de verkiezingen zijn punten laten vallen (AOW-regeling). Zéér slap dus.