Hoe reageer jij als personeel onfatsoenlijk tegen je is?

Ik bedoel dan in een winkel, aan de telefoon, in een ziekenhuis of dergelijke. Tegenwoordig lijkt dit meer regel dan uitzondering. Hoe reageer jij hierop en werkt dat goed?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Meestal uit onfatsoenlijk gedrag zich (bij mij in de buurt althans) in onvriendelijk doen, geen gedag zeggen, rommelig/slordig, etc. Meestal ga ik overdreven vriendelijk doen en wens hen een hele fijne werkdag verder. Soms krijg ik daar helemaal geen reactie op, maar soms breekt er ook een lach door. Ik heb zelfs een keer een cassiere meegemaakt die haar excuses aanbood!

Wie goed doet, die goed ontmoet. Ik wordt meestal hyper beleefd. Onfatsoenlijk kent gradaties. Als ik me persoonlijk beledigd voel, dan wil ik nog wel eens een opmerking terug plaatsen. Maar over het algemeen doet het me niets; Iedereen die daar werkt werkt ook voor het geld. Een fooi krijgen ze uiteraard niet; Hit them where it hurts :)

Ik bedank meestal voor de vriendelijkheid die getoond werd. Dit deed ik ook in de tijd dat ik zelf nog in een winkel werkte en klanten onbeleefd waren (en dat waren er behoorlijk wat!!). Het werkt namelijk 2 kanten op.....

Ik heb regelmatig onfatsoenlijke mensen aan de telefoon op mijn werk. Zoals de meeste hierboven al antwoorden, helpt het echt supergoed om dan juist vriendelijk te doen. Tijdens zo'n telefoongesprek geef ik dan in letterlijke woorden aan dat ik het schelden bijvoorbeeld 'niet normaal vind', ondertussen bleef ik de klant gewoon :D vriendelijk helpen en ja hoor.. Aan het eind van het gesprek kreeg ik ook een excuus! Toegevoegd na 1 minuut: Onfatsoenlijkheid, irritaties, haat en nijd kun je het beste met 'liefde' tegemoet komen :D

Ik wordt dan sarcastisch. Maar als ze aardig zijn ben ik het ook en bedank ze ook uitgebreid.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100