Als pedofilie liefde voelen voor kinderen betekent, net als homofilie liefde voor hetzelfde geslacht, kunnen vrouwen dan ook pedofiel zijn?

Je hoort altijd alleen over mannen, ik ben benieuwd of vrouwen ook pedofiel kunnen zijn, zoals er ook lesbiënnes zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

ja dat kan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan maar het komt veel minder voor dan een mannelijke pedofiel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker mogelijk. Je hoort het alleen minder vaak / nooit omdat vrouwen hun seksuele drang beter onder controle kunnen houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja vrouwen kunnen ook pedofiel zijn. Honderden vrouwen in Nederland lopen rond met een groot geheim: ze zijn pedofiel. Ze dromen van seks met kleine kinderen en sommigen vergrijpen zich er ook aan.

Als er zoveel pedofiele vrouwen bestaan, waar zijn ze dan? De Nederlandse Monique Möller schrijft al in 1983 in haar boek 'Pedofiele relaties' dat het mogelijk is dat vrouwen zich minder bewust zijn van hun eventuele pedofiele gerichtheid of dat het zich bij hen minder manifesteert. 'Van vrouwen wordt verwacht dat ze graag met kinderen omgaan en dat ze behalve hun eigen kinderen ook die van anderen aandacht geven', schrijft Möller.

Volgens Frank van Ree, psychiater en schrijver van het boek 'Pedofilie: een controversiële kwestie' vallen vrouwen met een voorkeur voor kinderen niet zo snel op. ,,Een vrouw die haar kinderen niet knuffelt en streelt is eerder abnormaal dan normaal. Een man met een kind op schoot is meteen verdacht, terwijl er bij een vrouw niet raar wordt opgekeken.''
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Lopen ze alleen in Nederland rond en niet in België? Lijkt me stug....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit artikel richt zich specifiek op Nederland, daarmee wordt niet beweerd dat er in België geen pedofiele vrouwen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea als je vele van mijn antwoorden al gelezen hebt in verband met Nederland en België, zou je moet weten dat ik nooit iets in het nadeel van Nederland schrijf. Soms integendeel. Ik begrijp dan ook je bitse reactie niet. Of het moest zijn dat je zo reageert omdat ik Belg ben?
Toen ik dit artikel vond, heb ik er gewoon niet bij nagedacht dat er Nederlanders zouden kunnen beledigd zijn. Mijn excuses bij deze, er zullen inderdaad in België evenveel vrouwelijke pedofielen rondlopen, en in andere landen ook.
Amadea
12 jaar geleden
Waarom wordt de reactie als bits opgevat? Ik verbaas me erover dat er geschreven wordt dat in Nederland honderden van zulke vrouwen zouden lopen, terwijl jij zelf uit België komt. Dan zou je verwachten dat er (ook) een antwoord kwam over hoeveel er in België schijnen te zijn.
Alles wat je nu vraagt is het antwoord ja. Er zijn ook homofile vrouwen en er zijn ook pedofiele vrouwen.
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Homofiele vrouwen worden in het Nederlands lesbische vrouwen genoemd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lesbiennes zul je bedoelen