Wat betekent het wanneer twee Turkse jongemannen gearmd over straat lopen?

Ik zie met enige regelmaat dat Turkse jongemannen gearmd over straat lopen. In Nederland zou je al snel denken dat het homo's zijn (die wat mij betreft daarin geheel vrij zijn).

Betekent dit in Turkije ook dat ze een relatie hebben? Of betekent het dat het heel goede vrienden zijn? Of betekent het helemaal niets?

Overigens zag ik dit in Kayseri wat vaker dan hier in Istanbul - maar misschien ben ik nog niet lang genoeg in Istanbul om dit te kunnen beoordelen.

Cryofiel
13 jaar geleden
1.6K
Annswers
13 jaar geleden
Woon je daar nu?

Het beste antwoord

In Turkije is het heel normaal dat jongens gearmd over straat lopen. Ook elkaar kussen tijdens een begroeting hoort bij de cultuur.

Het heeft niets met homoseksualiteit te maken. Het is een uiting van vriendschap.

Wel is het zo dat in moderne steden dit veel minder vaak wordt gedaan dan in traditionele steden. Je ziet het ook veel meer in kleine dorpjes en in provinciestadjes dan elders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Toen ik in Indonesiè op vakantie was zag ik dat ook.Maar het is een heel normaal verschijnsel.Het is eigenlijk een vorm van vriendschap.Ik zie het hier al voor me twee van die stoere bouwvakkers geven elkaar een knuffel.
En als ik er anders over denkt zou dat beter zijn dan dat ze elkaar afbekken.
Nee er is niks homo`s aan ,hier in Nederland zijn het de vrouwen die het doen en dat is getolereerd ,gek eigenlijk waarom bij mannen dan eigenlijk niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Cryofiel;

In '85 was ik een zomer bij mensen te gast in Tunesië en daar viel me hetzelfde op. Mijn gastvrouw (zelf Nederlandse, getrouwd met een Tunesiër) legde me toen uit dat het niet gebruikelijk was dat jongens en meisjes in het openbaar met elkaar omgingen zoals wij dat gewend waren. Van 'verkering hebben' was daar dus eigenlijk nooit sprake, je huwelijk werd daar immers, gearrangeerd, dus mogelijkwas dit een vorm van compensatie. Die jongens zouden ook nooit toegeven homo te zijn, want daar rustte een groot taboe op, maar zij wist zeker dat aardig wat jongemannen zich in de periode tot hun huwelijk wel degelijk behielpen met de herenliefde. Of dat ook één op één voor de Turkse situatie geldt kan ik niet zeggen, maar het lijkt wel sterk op elkaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou geloof me ze zijn absoluut geen homo's!
Het zullen wel gewoon goeie vrienden zijn of familie, want ik heb met een paar Turken in Turkije gepraat over homoseksualiteit en zoals ik eigenlijk al had verwacht word het daar absoluut niet getolereerd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
buiten nederland word er bijna in geen een land raar opgekeken van gearmde mannen
jij moet dat weten want je kent italie ook hier gebeurt het ook dat mannen arm in arm lopen en elkaar met een kus begroet op de wangen en het heeft absoluut niets te maken met de geaardheid
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is alleen in Nederland raar, en niemand komt erop om zich af te vragen of het gedrag van mannen in Nederland niet een beetje raar is. Met allerlei onfrisse bijgedachten?
Als ik iemand een kus geef, denk ik helemaal niet sexueel. Stel je voor, ik kus voornamelijk vrouwen en ik houd helemaal niet van vrouwen. Kortom 9in Nederland zijn ze een beetje gek op dit gebied. Niet dat ik sta te wachten om mijn buurman te kussen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien vrienden, broers ,of homos, broers wat maakt het uit als ze maar gelukkig zijn toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat betekent waarschijnlijk dat ze homo zijn.