Wat is het nut voor een stad of gemeente van het hebben van partnersteden in het buitenland?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is leuk en nuttig om contact te onderhouden met mensen in het buitenland. Zo krijgen mensen begrip voor elkaar. Om niet zomaar contact te leggen met een buitenlandse sportclub, vereniging of school, e.d., is het stelsel van partnersteden ingesteld. Op die manier kunnen er goede banden ontstaan tussen de mensen van de partnersteden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Vergelijk het met een persoonlijke vriendschap met iemand in een ander land, je leert van elkaar je kan dingen uitwisselen en het is gewoon leuk de belangstelling over en weer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het belangrijkste nut is dat het gemeente bestuur en andere ambtenaren op kosten van de gemeenschap gratis reisjes naar het buitenland kunnen maken in het kader van de partnersteden. Vrienden en contacten kan je ook wel maken zonder dat er sprake is van een partnerstad.