'Soort zoekt soort' is dat wenselijk voor de menselijke soort?

Ik bedoel dus mensen van gelijke niveau en waarom.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik denk dat het principe van 'soort zoekt soort' gunstig werkt voor de mens omdat mensen zich bij dezelfde soort het meest op hun gemak voelen, zich met een ander kunnen identificeren, zichzelf kunnen zijn en zich daardoor ook (voor langere tijd) kunnen binden aan de ander. Dit heeft weer het nut dat daardoor mensen zich dermate goed met elkaar voelen dat ze zich gaan voortplanten. En dit is natuurlijk weer goed voor het voortbestaan van de mens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ha, die Khepput;

Genetisch gezien is het misschien beter dat alle 'niveau's' meer zouden mengen. Het is immers allang aangetoond dat zaken als leergierigheid en belangstelling wel degelijk door de omgeving worden bepaald: het zoontje van de advocaat dat rechten studeert en de arbeider die tegen de zijne zegt "Wat geod genoeg was voor mij is goed genoeg voor jou". Maar ik denk dat onze soort niet zo in elkaar zit en mensen toch in het algemeen toe blijven trekken naar degene die het dichtst bij hunzelf staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle mensen zijn van gelijk niveau.
Ieder mens is evenveel waard.

De verscheidenheid van het mensdom, maakt het
juist zo leuk. Maar het is allemaal een soort: de mens.

Het is heel boeiend en interessant om met soortgenoten om te gaan die heel anders leven als jij.
Of dat nu is door rijkdom of armoede of huidskleur of cultuur of geloof of kennis of geaardheid of wat dan ook.

Op den duur zal zich dat allemaal steeds meer vermengen, omdat de wereld virtueel steeds kleiner wordt.
En dat is goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De natuur zoekt altijd naar een evenwicht altijd daarom zullen de mensen ook mensen met dezelfde denkwijze zoeken om zo op een goed evenwicht te komen en goed gemiddelde.

Wat ook belangrijk is je energie je kan negatieve energie uitstralen waardoor je negatieve mensen aantrekt en je viseuse cirkel rond is. ALs je positief bent zul je positieve dinges aantrekken.

Dus het is zeer normaal dat wij naar zelfde soort zoeken omdat we in evenwicht willen zijn.. Op gelijk niveau