Wat zijn de gevolgen als ik geen officieel woonadres meer heb?

Mijn moeder gaat via de gemeente mij weghalen als inwoner. Dus dan dan heb ik geen woning meer volgens de gemeente en ben ik dus dakloos. Maar van me moeder mag ik wel nog bij haar slapen. Ik heb dus wel een dak boven me hoofd alleen sta ik bij de gemeente als geen adres. Ik zelf werk wel. Wat gebeurt er dan met mij? Krijg ik problemen of wordt mijn werk afgepakt?

11 maanden geleden
1.6K
tinus1969
11 maanden geleden
Je moeder kan je niet zomaar verwijderen - ze zal moeten aangeven waar jij heen gaat. En jij komt in enorme problemen, omdat je zonder woonadres bv geen ID kaart of rijbewijs kunt aanvragen of verlengen. Om maar iets eenvoudigs te noemen.
Ben je meerderjarig? Waarom wil je moeder je verwijderen?
Ikhebgeenidee
11 maanden geleden
Je mag wel blijven slapen, maar ze wil niet dat je op haar adres staat ingeschreven? Vraagt om uitleg. Je kunt informeren naar de mogelijkheden van een postadres / briefadres. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/gemeenten/vraag-en-antwoord/kan-ik-een-briefadres-krijgen-als-ik-geen-vast-woonadres-heb
tinus1969
11 maanden geleden
Als je er wel woont, maar niet ingeschreven staat, komt er snel iets frauduleus om de hoek kijken. Postadres lost dat niet op.
Ikhebgeenidee
11 maanden geleden
Waarom zou je werk afgepakt worden? (afpakken? of bedoel je ontslag?) @tinus1969: een postadres zou een oplossing kunnen zijn, als VS daadwerkelijk op straat wordt gezet, zodat hij/zij wel een paspoort e.d. kan aanvragen.
Dat er een (grote) kans bestaat dat gemeente of andere (overheids)instanties vraagtekens zullen hebben bij de beschreven situatie, lijkt me logisch.
Of de achterliggende reden is om te frauderen? daarvoor ontbreekt voor mij informatie.
tinus1969
11 maanden geleden
@Ikhebgeenidee, in de toelichting staat: ‘ Maar van me moeder mag ik wel nog bij haar slapen.’
Kortom, vraagsteller @Blaablaablaa woont nog bij zijn/haar moeder, en dan is de uitschrijving/verwijdering onwettig. Als op basis daarvan bv bijstand, huurtoeslag, zorgtoeslag etc wordt aangevraagd, is dat fraude. Die zwaar wordt bestraft.
Ikhebgeenidee
11 maanden geleden
Mijn reactie over postadres heeft betrekking op als VS daadwerkelijk op straat wordt gezet.
Daar lijkt het niet op, als VS wel mag komen slapen. Nergens uit de vraagstelling kan ik opmaken of VS en/of moeder toeslagen en/of bijstand krijgt of wil gaan aanvragen. Of dat daar überhaupt recht op zou zijn.
Totdat dat duidelijk is, ga ik iemand niet verdenken van frauderen.
Mocht het wel de reden zijn dat moeder om die reden VS wil laten uitschrijven, dan kan/zal er sprake zijn van frauderen. Met alle gevolgen van dien. Het is jammer dat @blaablaablaa niet reageert om het toe te lichten.

Geef als eerste antwoord