Waarom maken vrouwen zichzelf mooi met make up en sexy kleding en waarom doen mannen dit niet of minder?

En zegt dat iets over de manier waarop vrouwen worden gezien in onze samenleving? Voorbeeld: Een naakte vrouw op de motorkap van reclamefoto van een dure sportauto...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (3)

Mannen worden gezien als groot en stoer en make-up maakt vrouwelijk.
Bovendien kunnen mannen zich verbeteren door een snor of baard te laten groeien en dat kunnen vrouwen niet.
Een sportauto is vaak een soort macho of status symbool en daar hoort een mooie vrouw ook bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Oracle;

Het zegt vooral iets over hoe makkelijk mannen te verleiden zijn met mooie looks. Ik denk dat er weinig vrouwen zijn die tot aanschaf van een auto gaan omdat ze een lekkere bink over motorkap zien hangen. Vrouwen hebben dergelijke stimulansen helemaal niet nodig om dingen te kopen die ze helemaal niet nodig hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit heeft te maken met oerinstincten. Hoewel in de natuur vaak de mannetjes de moeie zijn en de vrouwtjes meer gecamoufleerd is het onder andere bij mensen andersom.

Dit komt omdat de vrouw een man wil lokken door zichzelf mooi te maken. Dit om de kans op het vinden van een partner te vergroten.

De man wil vaak meer macho zijn, stoer, sterk om zichzelf aantrekkelijk te maken bij de vrouw, om zo de kans op voortplanting te vergroten.

want vrouwen willen graag een man die goede potentie heeft vanuit de natuur zitten daar een aantal kenmerken aan die daarmee gerelateerd zijn.

Dus vrouwen lokken zoveel mogelijk mannen, om vervolgens uit te kunnen kiezen met welke ze willen paren en mannen maken zich zo aantrekkelijk mogelijk voor de vrouw, zodat de vrouw hun zal uitkiezen.

Omdat moderne tijd en dergelijke allerlei andere en kunstmatige opties heeft gebracht is dit niet helemaal relevant meer, toch zit dat stukje oerinstinct er veelal nog in.